י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כת הסיינטולוגיה: "פעילים בבתי ספר"

ראשי כת הסיינטולוגיה מתגאים: "אנו פעילים ב-1500 בתי ספר". חילקו עשרות אלפי חוברות עם תכני הכת

שער הספר של הכת הסיינטלוגית שהופץ בבתי הספר
שער הספר של הכת הסיינטלוגית שהופץ בבתי הספר

אנשי העמותה ל"שגשוג וביטחון במזרח התיכון" חילקו עשרות אלפי חוברות ומערכי שיעורים למנהלים, הנושאות את הכותרת: "הדרך אל האושר" במטרה להחדיר את תכני הסיינטולוגיה * הועדה שהוקמה לבחינת חומרי לימוד והתייחסות משה"ח לכתות הפסיקה את דיוניה בעקבות לחצים כבדים מצד ארגון הסיינטולוגיה * יו"ר יד לאחים: "אין ספק כי בית ספר הפועל בשיטה זו, מהווה סכנה מוחשית לתלמידיו".

אם בימים כתיקונם, אנשי המחלקה להצלה ממיסיון בארגון הפעילים "יד לאחים" עסוקים במאבק ממוקד בכדי להביא לסגירתם של בתי ספר וגנים פרטיים הפועלים בשיטת הסיינטולוגיה, הרי שבימים אלו ידיהם מלאות עבודה.

נתון מדהים שפורסם ע"י ראשי הכת והונח על שולחנו של יו"ר יד לאחים, מגלה כי המאבק הנקודתי בגנים ובבתי הספר הסיינטולוגיים הפיק התקדמות, אך המערכה עוברת כעת לדלת הראשית של משרדי ההנהלה במוסדות החינוך בארץ.

על פי נתונים שפרסמו ראשי הכת, אלף וחמש מאות בתי-ספר רשמיים וממלכתיים שתכניות הלימוד בהם מוכתבות על-ידי משרד החינוך, אימצו תכנים רבים של כת הסיינטולוגיה, תוך שאנשי העמותה ממליצים בחום על דרך חינוכית זו כ'מפחיתת אלימות' ו'מגבירת משמעת'.

תחת האיצטלה של "העמותה לשגשוג וביטחון במזרח התיכון", מפיצים בארגון הסיינטולוגיה חוברות, פוסטרים ואפילו מערכות שיעורים למורים, המזוהים באופן ישיר עם שיטות הסיינטולוגיה.

הארגון פועל להכרת משרד החינוך בתכניו, במסגרת חינוך חובה. בין היתר, החתימו ראשי הכת למעלה משמונת אלפים איש על עצומה שהגישה העמותה למשרד החינוך, בו תבעו את הכנסת תכניהם למסגרת חינוך חובה.

ועדה מיוחדת שהוקמה במשרד החינוך לפני כשנה במטרה לגבש כללים בנושא פעילות הכתות במערכת החינוך בישראל, נתונה תחת לחץ כבד מטעם אנשי כת הסיינטולוגיה המעוניינים בהנחלת ערכי לימוד הסותרים את היהדות. בעקבות הלחצים הללו, הפסיקה הועדה את פעילותה כליל. כך עולה מכתבה שפרסם 'מעריב' בנושא.

מנהלי בתי ספר שהיו מעוניינים להפחית את האלימות במוסדותיהם ולהגדיל את המשמעת, לא תיארו לעצמם כלל, שמאחורי החוברות הצבעוניות והשיעורים הערוכים, שנמסרו להם על ידי מתנדבי 'העמותה לשגשוג וביטחון במזרח התיכון', עומדת כת הסיינטולוגיה.

גורמים שונים שצוטטו ב'מעריב' אמרו כי אנשי העמותה מסתירים את העובדה כי הם קשורים לכת הסיינטולוגיה. ואולם, ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "חוזר מנכ"ל המשרד אוסר על הכנסת החוברת 'הדרך אל האושר' לבתי הספר".

יו"ר יד לאחים הביע כאב וזעזוע עמוק מהנתונים שהוגשו בפניו, ואמר כי "חייבים להציל את ילדי ישראל מהתכנים הבלתי-ראויים הללו. מפליא עד למאוד התעלמותם של אנשי משרד החינוך, וחוסר אכיפת החוק על ידם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד