י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"לבטל מינויו של לפיד"

עתירה לבג"צ: לבטל מינויו של לפיד ליו"ר 'יד ושם'. העותר: המינוי שקול למינוי בשארה כיו"ר 'יד לבנים'

טומי לפיד.  יכול להנציח בצורה ראויה רבנים?
טומי לפיד. יכול להנציח בצורה ראויה רבנים?

אפרים הלפרין, תושב הרצליה, עתר לבג"צ נגד מינויו של יו"ר שינוי ושר המשפטים לשעבר, יוסף (טומי) לפיד, שמונה לתפיד יו"ר 'יד ושם'. העותר טוען, כי לפיד מגלם גישה גזענית נגד הציבור החרדי ומיעוטים אחרים בישראל, ומשכך, על בית המשפט לבטל את מינויו. על כך מדווח באתר 'מחלקה ראשונהNfc.
.

כמו כן מותח העותר ביקורת על הליך המינוי, שלדבריו נעשה בחופזה ובלא שנבחנו מועמדים נוספים לתפקיד. עד להכרעה בעתירה מבקש העותר, כי יינתן צו זמני שימנע את כניסתו של לפיד לתפקיד.

לפי העתירה, "לפיד הוא אביה בישראל של גישה אשר יש המכנים אותה גזענית ואנטישמית, המוקיעה, מעליבה, משפילה את היהודים החרדים ומיעוטים אחרים, מציירת עליהם קריקטורות בסגנון שכולנו היינו רוצים לשכוח, מפיקים עליהם סרטים מזוויעים אשר כבוד נשיא בית המשפט העליון לא חסך במילים עליהם, והשווה אותם ללא כחל וסרק, ובאמת היסטורית רבה כדומים לתעמולה הנאצית".

ביקורת נוספת מושמעת בעתירה על מידת קירבתו של לפיד לראש הממשלה, אהוד אולמרט. "לפיד הוא חברו האישי של ראש הממשלה... ומעבר לחברות יש כאן שותפות פוליטית עמוקה". עוד נטען, כי עיתוי המינוי לא היה מקרי. "המינוי שאת תזמונו קבע ודאי ראש הממשלה, בוצע גם בצל התותחים הרועמים כך שהוא נדחק לקרן הזווית של הציבור ושל הממשלה... המינוי הזה נגנב מתחת לעיני הציבור, ובוצע ככל הנראה בחופזה על-ידי הממשלה".

גם הוועדה לבחינת מינויים בסקטור הציבורי, בראשות עו"ד טניה שפניץ, זוכה לשבט ביקורתו של העותר. "הוועדה עשתה עבודה רשלנית, חטאה למטרת קיומה, לא שקלה כראוי, לא בדקה כראוי, ודין המלצותיה להיפסל מעיקרן", נאמר בעתירה.

לסיום עורך העותר השוואה בין מינויו של לפיד מינוי אפשרי של ח"כ עזמי בשארה כיו"ר 'יד לבנים': "כשם שח"כ עזמי בשארה משרת בכנסת, אך עם זאת מאוד לא סביר שמישהו יעלה על דל דעתו למנותו ליו"ר יד לבנים", כך סבור העותר, הרי שמינויו של לפיד הינו בעייתי, שכן הוא לא יוכל להנציח בצורה הראויה את דמותם של קורבנות השואה הרבים מקרב הציבור החרדי, ובהם רבנים ואדמו"רים שלהם בז ונגדם נלחם במהלך עשרות השנים האחרונות.

קישורים:
מקור הידיעה: www.Nfc.co.il
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד