ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הלפרט לא מעודכן

שמישהו יגיד להלפרט שהוא כבר לא סגן שר התחבורה. כי הוא מצידו ממשיך כרגיל להילחם ב'אגד'

"עד שהדלת לא נסגרת". הלפרט
"עד שהדלת לא נסגרת". הלפרט

ח"כ שמואל הלפרט, ששימש בכנסת הקודמת כסגן שר התחבורה, ממשיך לתפקד כאילו הוא עדין יושב על כסאו. הלפרט ממשיך להניח יד ורגל בכל הנושאים התחבורתיים הקשורים למגזר החרדי, ובעיקר הוא מנסה לא להוריד מסדר היום את מאבקו העיקש נגד חברת 'אגד'.

הנה, רק השבוע יצאה הודעה לעיתונאים, בה נאמר כי ח"כ הרב הלפרט פנה לשר התחבורה לאשר גם השנה את התקציב הנדרש למימון פעילות לימודית וחינוכית של ערכי הזהירות בדרכים לציבור החרדי. בשנה שעברה פעילותו של הלפרט נחלה הצלחה רבה,והוא הצליח להביא למימון של כ-400 אלף שקל לפעילות במתחם פארק נאות קדומים.

השנה, למרבה הפלא, בלשכתו של שר התחבורה הנוכחי, שאול מופז, לא חושבים שצריך להקצות את התקציבים הללו למגזר החרדי , והלפרט נזעק לשמר את הישגיו מהפעם הקודמת.

אבל זה עוד כלום. במהלך כהונותו של הלפרט כסגו שר התחבורה, הוא צבר כותרות רבות בעיתונות החרדית על מאבקו העיקש בהתנהלות חברת 'אגד'. הוא אפילו בחר להתנסות בעצמו בנסיעה בשעות הצהריים העמוסות בקו פנימי של 'אגד' בירושלים, כאשר מצלמות העיתונאים מנציחות אותו עומד בצפיפיות באוטובוס עמוס לעייפה.

חשבתם שאם נפרדים מהכסא נפרדים מהאידיאל? לא ולא. לפני כשלושה שבועות העלה הלפרט הצעה לסדר היום בנושא: התנהלות חברות המונופול בתחבורה הציבורית, ההפרטה ושיטת המכרזים והתגמולים.

הנה כמה ציטוטים נבחרים של הלפרט מדוכן הכנסת:

" התחבורה הציבורית היא מצרך חיוני לכ-1.750 מיליון אזרחים במדינת ישראל המשתמשים מידי יום בתחבורה הציבורית, ודרושה רה-אורגניזציה יסודית בתחום חשוב וחיוני זה.

"ישנם קווים שהנוסעים נאלצים להמתין מעל ומעבר למקובל ומעל ומעבר להיגיון. בימי שישי ובמוצאי שבת משפחות שלמות נאלצות להמתין כשעה ויותר לאוטובוסים, לפעמים בתנאי מזג אוויר קשים – שמש קופחת או גשם או מזג אוויר סוער.

"בירושלים קיימת בעיית צפיפות חמורה באוטובוסים, מעל ומעבר למקובל. בשעות הבוקר הבעיה חמורה במיוחד. כ-200 תלמידות בית-ספר נדחסות לתוך אוטובוס דו-מפרקי אחד המכיל בסך הכל כ-65 מקומות ישיבה. בחודש אחד בלבד היו ששה מקרים של התעלפויות של תלמידות, בשל הצפיפות הקשה באוטובוסים.

"באופן תמוה מאוד רק חברת 'אגד' אינה מוגבלת במספר הנוסעים שהיא רשאית להסיע בעמידה. בעוד שבכל חברות התחבורה בארץ, כולל חברת 'דן', מופיע ברישיון הרכב של האוטובוסים מספר הנוסעים שמותר להסיע בעמידה, הרי שברישיונות של חברת 'אגד' אין כל הגבלה לגבי מספר הנוסעים בעמידה. לכן הדבר בא לידי ביטוי במספר הנוסעים בעמידה ללא הגבלה, עד שהדלת לא נסגרת.

"נושא נוסף ומאוד חשוב הוא עלות הנסיעות בקווים של חברת 'אגד' לעומת חברות חדשות. בתחבורה הציבורית, אדוני שר האוצר, נוסעים אנשים מעוטי יכולת, קשי יום, שאין להם רכב פרטי. אנחנו חייבים לדאוג שעלות הנסיעה יהיה סביר וחברות מונופוליסטיות לא יתעשרו על גבם.

"לפני כשנה ורבע הובטח לי על ידי מנהלי 'אגד' בירושלים שקו 2 הנוסע מהשכונות החרדיות לכותל המערבי, ונוסעיו - רובם ככולם חרדים – יותר מ- 90%, ייהפך לקו מהדרין בתוך שבועיים. זה הובטח לי לפני שנה ורבע, ותינתן אפשרות לנשים לעלות מהדלת האחורית. אבל עד כה, למרות ההבטחה המפורשת, הדבר לא בוצע. 'אגד' מטילה את האשמה על משרד התחבורה, משרד התחבורה טוען ההפך. הטענת ההדדיות האלו חייבות להיגמר.

"ולסיום – אני רוצה להעלות את סבלם הקשה, קשה מנשוא, של תושבי ביתר עילית, עיר בת 30 אלף נפשות, הסובלת שנים ממושכות מבעיות חמורות בתחום התחבורה הציבורית. לאחר דיונים ממושכים הורה בית המשפט המחוזי בירושלים למשרד התחבורה לערוך מכרז חדשה לתחבורה בעיר. סוף סוף, לאחר סחבת ממושכת הסתיימו הליכי המכרז ובימים אלו היתה אמורה החברה הזכיינית להיכנס לעיר ולהתחיל בהפעלת התחבורה. ברגע האחרון, באופן תמוה מאד, הגישה חברת 'אגד' עתירה לבית המשפט נגד זכייתה של החברה האחרת, כדת וכדין. משמעות הדבר היא גרימת סבל קשה נוסף לאלפי משפחות תושבי העיר, אשר נפשם כבר עייפה, וכשל כוחם מהתמשכות התנהלות חייהם ללא תחבורה תקינה. אני פונה מכאן לחברת 'אגד' למשוך את העתירה, ולאפשר סוף סוף הפעלת תחבורה נורמלית. ובמקרה שלא - כולי תקווה שבית המשפט ינהג בהגינות עם אזרחי ביתר עילית, יבין לליבם של התושבים, ייתן להם סעד, יעשה סוף לסבלם מול מעצמות כלכליות המקשות על המשך ניהול החים התקין בעיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד