י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נתניהו יגייס תרומות לחרדים

נתניהו התחייב לגייס כספים מתרומות לקרן שהקים האדמו"ר מגור להשלמת הפער בקצבאות הילדים

"אהיה שותף". נתניהו (צילום: שוקי לרר)
"אהיה שותף". נתניהו (צילום: שוקי לרר)

שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, שחתום על הקיצוץ החד בקצבאות הילדים בשנים האחרונות, מתכוון להצטרף ליוזמה להשלמת הפער בקצבאות ולגייס לשם כך כספים מתרומות ומארגון הג'וינט. כך חושף עיתון 'עניינים'.

בשבוע האחרון פורסם ב'בקהילה' כי האדמו"ר מגור גיבש תכנית מהפכנית, שנמצאת בשלביה הראשונים, שעל-פיה יגויסו מאה וחמישים מיליון דולר מתרומות – בעיקר ממקורות בחו"ל – במטרה להשלים את הפער השנתי בין קצבאות הילדים הניתנים על-ידי הממשלה כיום, לבין מה שדורשת יהדות התורה (קרי: טרם הקיצוץ).

האדמו"ר יצא ביוזמה זו לאחר שנוכח לדעת כי לעת עתה, הממשלה אינה מתכוונת להיענות לדרישות 'יהדות התורה' ואינה מתכוונת לבטל את הקיצוץ בקצבאות הילדים. האדמו"ר רואה בזה ענין שלא סובל דיחוי, לאור המצוקה הקשה של רבים מהציבור החרדי כתוצאה מהקיצוץ בקיצבאות.

ביום רביעי של חול-המועד סוכות, הגיעו לסוכתו של האדמו"ר שני אילי הון חרדים, ר' דוד בודנר ממונסי-ארה"ב ור' ראובן שרון מפלטבוש-ארה"ב, שם שהו שלושים וחמש דקות, במהלכן שמעו על כוונותיו של האדמו"ר בכל הקשור לקצבאות הילדים ולמענקי הלידה.

על-פי התכנית, מחצית מהסכום יגויס מתורמים בחו"ל על-ידי עסקנים חרדיים שנרתמו לענין. ל'עניינים' נודע, כי אחד מעשירי ארה"ב כבר הביע נכונות להעביר סכום של עשרה מיליון דולר מיד עם הקמת הקרן.

על ניהול הקרן יופקדו המשפטנים הבכירים פרופ' יעקב נאמן וד"ר יעקב ויינרוט, שכבר החלו לדון באופן הקמת וניהול הקרן.

וכאן נכנס לתמונה בנימין נתניהו. שר האוצר לשעבר התחייב בפני גורמים ב'יהדות התורה', כי מול כל סכום שייאסף ממקורות פרטיים, הוא יפעל באופן אישי להעמיד סכום שווה באמצעות קשריו הענפים עם תורמים יהודיים ומארגון הג'וינט.

נתניהו מסר בתגובה ל'עניינים': "אהיה שותף, על-פי בקשתו של ח"כ ליצמן, להקמת קרן שתסייע למשפחות בהן אחד ההורים עובד בהשלמת קצבאות הילדים לפי מספר הילדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד