י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הבד"צ: צאו להפגין בכל הארץ

בד"צ 'העדה החרדית': להפגין בכל הצמתים. הפגנות אלימות בירושלים. המשטרה ממליצה להעתיק את המצעד

מהומות במאה שערים. צילום: אילוסטרציה
מהומות במאה שערים. צילום: אילוסטרציה

בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים פרסם הערב קריאה ל"כלל ישראל בהמוניו" לצאת ולהפגין ביום המצעד בצמתים בכל רחבי הארץ. אות הפתיחה של ההפגנות יינתן כבר מחר בערב, כאשר בכיכר זופניק תתקיים תהלוכת מחאה בהשתתפות הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך, נגד המצעד.

בתוך כך, מאות חרדים חסמו הערב את רחובות מאה שערים ושבטי ישראל, במחאה על הכוונה לקיים את מצעד התועבה. חלק מהפגנים אף גלשו לכיוון כביש מס' 1. כוחות גדולים של משטרה פעלו לחסום את המפגינים מלרדת לכביש. נהג מונית שנקלע למקום וניסה להיכנס לתוך השכונה, הוכה על ידי המפגינים.

השר לבטחון פנים, אבי דיכטר, אמר הערב בראיון טלויזיה כי ימליץ להעתיק את המצעד מירושלים לעיר אחרת. לדבריו, המשטרה אינה יכולה להרשות לעצמה להסיט ולהקצות את כלל כוחותיה לשמור על ביטחונם האישי של הצועדים, ובה בעת לשמור על הסדר של המפגינים נגד המצעד. אירוע בסדר גדול כזה פוגע ביכולתה המבצעית של המשטרה, אמר.

אתמול הודיעה המשטרה כי בכוונתה להיערך באופן חסר תקדים לאבטחת המצעד. במשטרה קיים חשש כבד מפעולות מחאה של החרדים בירושלים, ממהומות ברחבי הארץ, ומהתנגדות מוסלמית למצעד בבירה. לכן יגויסו לביצוע המשימה כ-8,000 שוטרים, ובהם 2,000 חיילים המהווים את כל מערך השיטור של מג"ב בשטחים.

קישורים:
לצפיה במודעות שפורסמו - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד