י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"אל-על תתחייב בהסכם שלא לטוס בשבת"

בפגישה בין 'ועדת הרבנים למען השבת' ל'אל-על' הוחלט שעורכי הדין של הצדדים יחתמו על הסכם משפטי שיחתם ביומיים הקרובים

אל על: יוחרמו או לא?
אל על: יוחרמו או לא?

הלחץ עושה את שלו: חברת 'אל על' תחתום על הסכם משפטי שבו תתחייב להימנע בעתיד מטיסות במהלך השבת. זו ההצעה שנדונה אתמול (ג), בפגישה בין ראשי החברה לבין חברי 'ועדת הרבנים למען השבת'.

מנכ"ל החברה חיים רומנו, ובכירים אחרים מ'אל על' נפגשו אמש בירושלים עם חברי הוועדה, במאמץ של הרגע האחרון למנוע חרם מאורגן על החברה מצד הרבנים, בשל החלטתה להטיס בשבת האחרונה נוסעים לישראל, כדי להשלים את הטיסות שעוכבו בזמן השביתה.

בפגישה בה השתתפו גם עו"ד יגאל ארנון ועו"ד יעקב נאמן, המייצגים את הצדדים, התקיימה במשרדי רשת גני הילדים ומעונות היום של רשת בית יעקב בירושלים.

בפגישה סוכם שעורכי הדין יסכמו ביניהם על עריכת מסמך בעל תוקף משפטי מחייב, בו תתחייב 'אל על' שלא לטוס עוד בשבת. בפגישה אף הוחלט שההסכם ייחתם בתוך 48 שעות.

עם גיבוש ההסכם, יוגש המסמך לעיונם של גדולי התורה, אשר יחליטו אם לאשר את ההסכם או לא.

לפי אתר YNET, חברי 'ועדת הרבנים למען השבת' דרשו בפגישה שהמסמך יהיה מנוסח בצורה כזו שאם "מחר אל-על תפר את ההסכם, יהיו לכך השלכות שלא ישתלם לבצע את ההפרה. המסמך בעל התוקף המשפטי יהיה מעוגן כך שאל-על לא תוכל להחליט שהיא מפעילה את צי מטוסיה בשבת".

מזכיר הוועדה למען קדושת השבת, הרב יצחק גולדקנוף אמר ל-ynet: "אמרנו להם: אל-על זה עניין עסקי. אנחנו הלקוחות שלכם. אנחנו רוצים להרגיש טוב אתכם ואנחנו לא מרגישים טוב שאתם מחללים את השבת. זה רע לנו, זה כואב לנו. הודענו להם שמצדנו, אנחנו דורשים הבטחה ברורה בכתב, בצירוף הסכם משפטי עם שיניים".

עוד הוסיף גולדקנוף ש"אל-על שמרה שבת. היא הבטיחה והתחייבה לשמור שבת, אבל היא הפרה את ההתחייבות שלה כמה פעמים. אנחנו רק רוצים שמה שהיה לנו הוא שיהיה.

בציבור החרדי שורר גם זעם על התבטאויות מזלזלות שצוטטו בימים האחרונים מפי בכירים ב'אל על' כלפי הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד