ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מהפכה: האינטרנט מקבל הכשר

פרסום ראשון: ועדת הרבנים לענייני תקשורת אישרה ל'בזק' אינטרנט ADSL שיחובר לחוות שרתים כשרה. ספקיות האינטרנט יקימו אתרים לחרדים

גולשים באינטרנט קפה. יש אינטרנט כשר. צילום אילוסטרציה
גולשים באינטרנט קפה. יש אינטרנט כשר. צילום אילוסטרציה

עד לפני ימים אחדים, היה המונח אינטרנט פסול והס מלהזכיר בציבור החרדי. אולם בימים אלו עומדת להתרחש מהפיכה של ממש בתחום. ועדת הרבנים לענייני תקשורת מעניקה לראשונה אישור להפעלת אינטרנט כשר לציבור החרדי לחברת 'בזק'.

בשבוע האחרון קיבלה חברת 'בזק' הכשר מועדת הרבנים לענייני תקשורת לשווק לציבור החרדי טכנולוגיית אינטרנט כשרה בתשתית ADSL, שיחובר רק לחוות שרתים שתאושר על-ידי הוועדה.

המהלך קיבל את אישורו של משרד התקשורת. שר התקשורת, אריאל אטיאס, פעל רבות לקידום הענין, מתוך הבנת הצורך בכך הן לציבור החרדי והן למוסדות חינוך המעוניינים בחסימת האינטרנט לתכנים שאינם הולמים.

ההכשר ניתן להפעלת קו ADSL מהיר שיחובר רק לשרתים מאושרים בחוות ספקיות האינטרנט השונות. 'בזק' עצמה אינה אמורה לעסוק כלל בתכנים, אלא להגביל את עצמה להבטחת מקורות המידע רק מהשרתים המאושרים. 'בזק' תפנה את הגולשים החרדיים במסלול ייעודי לכתובות IP של השרתים הכשרים.

ספקיות האינטרנט השונות כבר עמלות בימים אלו על הקמת מערכת תכנים שתתאים לציבור החרדי. כל אתר שחברות האינטרנט יהיו מעוניינות לעלות לשרתים הכשרים, יקבל קודם את אישור ועדת הרבנים לענייני תקשורת, ללא התערבות 'בזק' בתכנים. בשלב הראשון יתבססו התכנים על האתרים הכלליים, כאשר תופעל מערכת סינון שתמחוק כל תוכן שאינו הולם לציבור החרדי.

ככל הנראה, הדגש על האינטרנט הכשר יהיה לצרכי עסקים ופרנסה בלבד.

מצד 'בזק' ליווה את המהלך משרד הפרסום 'אפיקים', בבעלות ר' יגאל רווח, שמטפל בתקציב הפרסום של החברה במגזר החרדי. יצוין כי לפני כחודש דיווחנו לראשונה על אישור משרד התקשורת לאפשר ל'בזק' להפעיל קו טלפון בכשרות ועדת הרבנים לענייני תקשורת שיהיה חסום לשיחות שאינן הולמות.

חברת 'גלובלקול' כבר הזדרזה להודיע היום כי תקים מערכת תכנים לציבור החרדי, וכן תאפשר לו שיחות כשרות באמצעות תוכנת 'סקייפ'. אולם נודע כי החברה עדיין לא קיבלה כלל הכשר מועדת הרבנים, ויתכן ומחר תפורסם הודעת התנצלות על כך.

ובכל זאת, עם קבלת האישור מועדת הרבנים, אמורות ספקיות האינטרנט הגדולות לצאת במסעי פרסום לצירוף מנויים חדשים. ככל הנראה, כותרות העיתונים החרדיים יבשרו על המהלך בשבוע הקרוב, חלקם אולי גם יציינו כי הם מדווחים על זה באופן בלעדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד