י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ההכשרים המקובלים: הבד"צ והרב לנדא

סקר התאחדות התעשיינים בדק את הכשרויות המקובלות במגזר החרדי. הכשרויות המובילות: בד"צ העדה החרדית והרב לנדא. וגם: איזה עיתונים קורא המגזר

37% מהציבור מקבלים את הכשרות. הגרמי"ל לנדא. צילום: COL
37% מהציבור מקבלים את הכשרות. הגרמי"ל לנדא. צילום: COL



סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מגלה: כ-2 כשרויות בלבד מקובלות בממוצע על הציבור החרדי בקניית מוצרי בשר ועוף מעובדים - בד"צ העדה החרדית מקובל על כמחצית מהציבור החרדי (בהשוואה ל-42% בסקר הקודם, שנערך לפני כ-8 שנים), ועל 37% מקובלת הכשרות של לנדא (בהשוואה ל26% בסקר הקודם).

בקניית מוצרי מזון שאינם בשר, מקובלות בממוצע כ-3 כשרויות. מהסקר עולה, כי הציבור החרדי משתמש בסה"כ ב-23 סוגי כשרויות.

מהסקר עולה, כי אצל 27% מהציבור החרדי מקובלת הכשרות של הרב רובין - רחובות מהדרין בקניית מוצרי בשר ועוף מעובדים (זאת בהשוואה ל-19% בסקר הקודם); אצל 20% מקובלת הכשרות של הרב מחפוד, נוה צדק (זאת בהשוואה ל-23% בסקר הקודם); 18% - שארית ישראל (זאת בהשוואה ל-14% בסקר הקודם) ; 17% - בית יוסף (זאת בהשוואה ל-15% בסקר הקודם); 10% - אגודת ישראל; 7% - עטרה; 6% - הרב אויבך; 4% - בעלז/ מחזיקי הדת; 3% - רבנות ירושלים מהדרין; על 3% מהציבור החרדי מקובלת הכשרות של הרבנות הראשית ועל 2% בלבד מקובלת בקניית מוצרי בשר ועוף מעובדים הכשרות של חתם סופר בני ברק.

כן מקובלות הכשרויות של: הרב וורנר, ועידת מהדרין, הרב ביסטריצקי וחתם סופר פ"ת.
קרינגל מציין, כי מהסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה עולה, כי בקניית מוצרי מזון (שאינם בשר ועוף) מקובלת על הציבור החרדי כ-3 כשרויות בממוצע. כך למשל - אצל 80% מקובלת הכשרת של בד"צ (זאת בהשוואה ל-58% בסקר הקודם); אצל 47% הכשרות של לנדא (זאת בהשוואה ל-27% בסקר הקודם); אצל 30% מקובלת הכשרות של הרב רובין - רחובות מהדרין (זאת בהשוואה ל-11% בסקר הקודם) ואצל 21% הכשרות של שארית ישראל (זאת בהשוואה ל-15% בסקר הקודם); הכשרות של חתם סופר בני ברק מקובלת על 14% מהציבור החרדי בקניית מוצרי מזון שאינם בשר ועוף; הכשרות של מחפוד, נווה צדק מקובלת אצל 12% (זאת בהשוואה ל-9% בסקר הקודם לפני כ-8 שנים); הכשרות של אגודת ישראל מקובלת על אחוז דומה; הכשרות של בית יוסף מקובלת על 11% מהציבור החרדי; הכשרות חתם סופר בני ברק מקובלת על 8% מהציבור החרדי; אצל 7% מקובלת הכשרות של בעלז / מחזיקי הדת; אצל 5% מקובלת הכשרות של רבנות ירושלים מהדרין; אצל 5% - מקובלת כשרות עטרה; ואצל 4% בלבד מהציבור החרדי מקובלת הכשרות של הרבנות הראשית בקניית מוצרי מזון שאינם בשר או עוף מעובדים.

מהם העיתונים הנקראים ביותר?


קרינגל מציין, כי בעניין החשיפה למדיה התקשורתית עולה מהסקר כי 24% ממשקי הבית החרדיים אינם קוראים עיתונים יומיים או שבועיים. 30% קוראים 'המודיע', 23% קוראים 'משפחה' ו-21% קוראים 'יתד נאמן'.

יצוין כי לאחרונה החלה להישמע ביקורת על סקרי TGI שאינם מדויקים מבחינה מחקרית. סקר זה מתיימר להביא נתונים מבוססים יותר על סמך סקר שהתמקד במגזר החרדי.

עוד עולה מהסקר כי 19% בלבד ממשקי הבית החרדיים נוהגים לגשת לדוכני טעימה לעומת 62% בקרב כלל האוכלוסיה.

מקרב החרדים הניגשים לדוכני הטעימה - רק 37% מושפעים לעיתים מהמוצרים אותם הם טועמים; 52% מושפעים לעיתים רחוקות ו-16% נגשים, אך אף פעם אינם מושפעים מהמוצרים אותם הם טועמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד