י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רב 'תנובה': "יתכן שאין עוד היתר לחלב נוכרי"

"בשל תופעת ניתוחי הפרות, יתכן שבסיס ההיתר שנתן בשעתו הגר"מ פיינשיין לחלב נוכרי אינו תקף עוד", כך אמר רב תנובה בכנס הכשרות של ארגון 'משכיל לדוד'

משלת יפן שלחה נציג רשמי. כנס הכשרות
משלת יפן שלחה נציג רשמי. כנס הכשרות

"יתכן שכל בסיס ההיתר לחלב נוכרי ולאבקת חלב נוכרי, אינו תקף עוד וזאת בעקבות תופעת ניתוחי הפרות הבלתי מפוקחים", את הדברים האלה גילה רבה של תנובה הרב זאב ויטמן בשיעור שנתן לרבנים מכל קצוות תבל בנושאי ניתוחי הפרות. "כל היתר חלב נוכרי מבוסס על העובדה שהחלב מגיע מפרות וכי לא יתכן שבעדר יהיו בהמות שאינן טהורות", אמר הרב ויטמן, "בשל ניתוחי הפרות המתבצעים היום, פעמים רבות הפרות עצמן אינן כשרות עוד וכל הבסיס להיתר זה נופל".

הרב ויטמן גילה כי 'תנובה' עצמה מייצרת אבקת חלב בפיקוח ובהשגחה ברפתות בחו"ל, שאותו היא שולחת לארץ לשימוש במוצריה, וזאת בשל החשש לפרות טריפה בשל ניתוחי הפרות.

כ 120 רבנים מכל קצוות תבל העוסקים במתן כשרות, הגיעו לכינוס השני למדע וכשרות שעורך מכון הכשרות 'משכיל לדוד' במלון 'רמדה' בירושלים. בין הבאים גם רבנים מאקוודור, ברזיל, ארגנטינה, חבר העמים, מנצ'סטר, לונדון ואפילו ממשלת יפן טרחה לשלוח נציג רשמי עם מתורגמן. לפני המתכנסים יופיעו מומחים ורבנים בנושאי כשרות ומדע ויציגו את החידושים האחרונים בתחום טכנולוגית המזון, השאלות ההלכתיות החדשות שנוצרו בתחום הכשרות והפתרונות לשאלות אלה.

הרבנים מתכנסים גם לקבוצות דיון ופאנלים, מחליפים ביניהם מידע בנושאי כשרות ומציעים יחדיו פתרונות לבעיות היום יום העולות על סדר יומם של העוסקים בכשרות.

בפני הרבנים הופיעו שני הרבנים הראשיים לישראל, הגרמ"ש עמר והגר"י מצגר. הגר"י מצגר תקף בחריפות את ארגוני הכשרות המעניקים כשרות למאכלים שאומנם אינם טריפה אך הם דומים מאוד לטריפה וכתוצאה מכך עלול להיווצר בלבול. הגרמ"ש עמר בירך בחום את משתתפי הכינוס, עמד על החשיבות העצומה בהשגחה על האוכל שהוא המחבר בין הגוף והנשמה ועודד את הרבנים להמשיך ולעמוד על משמר הכשרות בכל רחבי תבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד