י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האדמו"ר מהר"א מסאטמר יניח מחר את אבן הפינה ל'קרית יואל' בירושלים

האדמו"ר מהר"א מסאטמר ינחת מחר בצהרים בישראל, מלווה במאות חסידים. אלפים יקבלו את פניו בכיכר השבת, שייסגר לתנועה עד לסיום קבלת הפנים ומעמד הנחת אבן הפינה ל'קרית יואל' שתוקם על מתחם קולנוע 'אדיסון'

האדמו"ר מהר"א מסאטמר
האדמו"ר מהר"א מסאטמר

מחר (יום ד') בערב יתקיים במתחם "אדיסון" שליד שכונת מאה שערים בירושלים מעמד הנחת אבן הפינה ל'קרית יואל'. בקריה, שתיקרא ע"ש האדמו"ר מסאטמר "ויואל משה" זיע"א, ייבנו כמאה יחידות דיור. את אבן הפינה יניח האדמו"ר מהר"א מסאטמר, שיגיע מחר בצהריים לישראל. יחד עם האדמו"ר יגיעו חסידים ואוהדים, נגידי עם, שהוזילו מכספם לטובת קרית "ויואל משה", קרן הבנין "ברך משה" ע"ש אביו ומוסדות התורה "יטב לב', המוקמים ברחוב יונה בעיר.

את הזכות לנסיעה ההיסטורית קנו החסידים שתרמו כל אחד לא פחות מעשרת אלפים דולר. באירוע צפויים להשתתף אלפי אנשים ואיזור כיכר השבת בואכה רחוב ישעיהו ייסגר לתנועה. מטעם מטה קבלת הפנים נמסר כי הציבור הרחב מתבקש להישמע להוראות המשטרה והמארגנים ולשמור על הסדר וההפרדה בין גברים לנשים. במקום הותקן שילוט מתאים ופוזרו מתקני שתיה להמונים שיבואו להשתתף בחגיגה.

קודם לכן בשעות הצהריים המוקדמות תיערך בנמל התעופה בן גוריון קבלת פנים לאדמו"ר ולחסידים שיגיעו לישראל בטיסת 'לופטהנזה', שתמריא מפרנקפורט - גרמניה. המשתתפים בנסיעה ההיסטורית יערכו חניית ביניים בפרנקפורט לצורך תפילת שחרית ברב עם. ומיד לאחר מכן יערוך האדמו"ר 'לחיים טיש'.

בשעות הערב יגיע האדמו"ר לירושלים. בככר השבת ולאורך הרחובות ישעיהו ויחזקאל יקדמו את פניו חסידי ואוהדי סאטמר ובני ירושלים בשירה ובזמרה.

את הזכות להסיע את האדמו"ר בישראל קנה ראש הקהל בסאטמר הנגיד יצחק רוזנברג במכרז שנערך בארה"ב. רוזנברג הציע את הסכום הגבוה ביותר ותמורתו ישלם הנגיד חצי מיליון דולר – תרומה לקריה ולמוסדות התורה.

בתום קבלת הפנים ייצא האדמו"ר לביקור קצר בבית גאב"ד "העדה החרדית". מיד לאחר מכן יתכנסו האלפים למעמד הנחת אבן הפינה ל'קרית יואל'. יצוין כי הקריה תוקם על חורבות בית הקולנוע 'אדיסון' שעל סגירתו זעקה ירושלים. "דמו של רבי עמרם בלוי זצ"ל שזועק מבין סורגי קופות בית הקולנוע שהיה כצלם בהיכל יכוסה במאות אברכים ובני משפחותיהם שיתגוררו על חורבותיו ויקיימו בתים על טהרת הקודש".

בתום הנחת אבן הפינה ייצא האדמו"ר לביקור קצר בבית ראב"ד 'העדה החרדית'. למחרת בבוקר ישא שיעור תורני בפלפול ואגדתא בבית המדרש סאטמר שברחוב יונה בעיר. בשבת הקרובה יערוך האדמו"ר את שולחנו בככר 'זופניק'. במקום הוקם 'שאטר' ענק ובו אלפי מקומות לאלפים שיבואו להשתתף ב'טיש' שיימשך עד השעות הקטנות בליל שבת וב'סעודה השלישית' שבה עתיד האדמו"ר לשאת דברי כיבושין לחודש אלול במשך שעה ארוכה כדרכו בקדש.

עם סיום תפילת ערבית ייצאו האלפים ללוות את האדמו"ר בתהלוכה ענקית עד לבית האכסניה. בתהלוכה ישאו תלמידי ת"ת סאטמר' לפידים ובמטה המארגן מבקשים בכל לשון להישמע להוראות הסדרנים ולצעוד אך ורק בנתיבים שיוקצו לכך.

ביום ראשון הקרוב, לאחר תפילת שחרית בבית הכנסת 'סאטמר', תיערך סעודת 'פת שחרית' לנדיבים שתרמו מכספם לקרן הבנין 'ברך משה' ולקרית יואל בבית מלון בפאתי ירושלים. תמורת הזכות להשתתף בארוחה זו ישלם כל משתתף תרומה של חמישים אלף דולר. במהלך היום יוועד האדמו"ר עם גדולי ישראל וידון עימם על בעיות השעה.

ביום שני הקרוב ייצאו המשתתפים בראשות האדמו"ר למקומות הקדושים בגליל. גם את הזכות לנסיעה עם האדמו"ר באוטובוס רכשו המשתתפים תמורת 18 אלף דולר. תחילה יתפללו על ציונו של רבי מאיר בעל הנס בטבריה וישתטחו על ציוניהם של תלמידי הבעש"ט בבית העלמין העתיק בעיר. לאחר מכן ייצאו המשתתפים לבית העלמין העתיק בצפת, שם יתפללו על ציוניהם של קדושי עליון הטמונים בבית העלמין. משם תצא השיירה לאתרא קדישא מירון.

בבית המדרש על ציונו של רשב"י תיערך תפילה המונית ובסיומה יערוך האדמו"ר את שולחנו הטהור לציון יומא דהילולא דכ"ק האדמו"ר ה"יטב לב".

למחרת ייצאו האדמו"ר והחסידים את הארץ בדרכם לארה"ב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד