ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הוסדרו הסעות לתלמידי חינוך מיוחד הלומדים מחוץ לעיר מגוריהם

הורי ילדים מיוחדים שמקום לימודי ילדיהם נמצא במרחק נסיעה בין-עירונית נאלצו להתמודד מתחילת שנת הלימודים עם סוגיית ההסעות בעצמם

רק לאחר מאמצים. הסעה
רק לאחר מאמצים. הסעה


משפחות חרדיות רבות מרחובות, אשדוד, פתח תקווה, חיפה וערים נוספות, להן ילדים מיוחדים 'שברו את הראש' במשך שלשת החודשים האחרונים, בדאגה מיותרת לנסיעות של ילדיהם למוסדות חרדיים לחינוך מיוחד בערים מרוחקות, כירושלים ועוד, שם ממוקמים המוסדות.

עכשיו, אפשר לברך על המוגמר: הודעה שהתקבלה בלשכתו של ח"כ ליצמן דיווחה על אישור סופי לתקציב הסעתם של הילדים למוסדות החינוך.

הכול החל כאשר הורים לילדים מיוחדים גילו כי באופן תמוה למדי בוטל תקציב ההסעות למוסדות לחינוך מיוחד, כשהמדובר הוא על נסיעות בינעירוניות מרוחקות. למותר לציין את הסבל שנגרם למשפחות מכך. הנפגעות העיקריות היו משפחות מתושבי הערים אשדוד, פתח תקווה, רחובות, חיפה וערים נוספות המרוחקות מירושלים, בה כידוע ממוקמים מוסדות חינוך רבים המותאמים לציבור החרדי.

לאחר מאמצים רבים שהשקיע בעניין ח"כ ליצמן, אל מול הגורמים הבכרים במשרד החינוך, הם נענו לפנייתו והובילו למציאת תקציב מסודר להסעות.

ליצמן מברך על ההישג, אך מסתייג מהפעולות בהן נאלץ לנקוט כדי להביא להסדרת תקציב ההסעות. "אני מאוד מרוצה מכך שמשרד החינוך גילה הבנה לצרכיהם של הילדים הזקוקים לחינוך מיוחד המתאים להשקפת עולמם, אבל עם זאת, צר לי על כך שהדברים הללו נעשים רק לאחר, מאמצים ופעילות ציבורית".

לדברי ליצמן, "משפחות להן ילדים מיוחדים מתמודדות עם בעיות אין סוף בגידולם ובחינוכם, וטרודות עשרים וארבע שעות ביממה בצרכיו. היה יעיל ולגיטימי אם במשרד החינוך היו מבינים מלכתחילה שיש להקל כמה שיותר על ההורים, שבמשך חודשים ארוכים נאלצו להתעסק עם מימון ההסעות, ארגונן וכל הכרוך בכך – ולא ההיפך. אני מברך על התוצאה של הלחץ אותו הפעלנו, מיצר על כך שבכלל היתה בעיה, וכולי תקוה שהדברים ייכנסו למסלול תקציבי סדיר וקבוע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד