י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הקשר החרדי של שר החוץ

שר החוץ הבריטי דייויד מיליבנד, הוא יהודי. ויש לו קשרים עמוקים בישראל. במשפחתו הישראלית ניתן למצוא חרדים המתגוררים בירושלים ובני ברק, חסידי גור ואלכסנדר

דייויד מליבנד, מתוך הספר המשפחתי של משפחת לנדאו
דייויד מליבנד, מתוך הספר המשפחתי של משפחת לנדאו

את קשריו המשפחתיים היהודיים של שר החוץ הבריטי, שביקר לאחרונה בישראל, חשפה קרובת משפחתו, כתבת קול ישראל מירי קרימולובסקי, שסיפרה כי היא ומיליבנד בני דודים מדרגה שניה.

לשר אין בני דודים מדרגה ראשונה מכיוון שלדודתו, מרצה להיסטוריה ב"ישיבה יוניברסיטי" בניו-יורק, מעולם לא נולדו ילדים. אותה דודה חיה בעבר בישראל במשך 16 שנים. גם סבתו של השר הבריטי, גרוניה ברכה, חיה בעבר בישראל.

קרימולובסקי סיפרה כי משפחתה ניצולת שואה. אמו של השר מיליבנד, מריון (מרים), הגיעה לאנגליה במסגרת טרנספורט להצלת ילדים.

למיליבנד , כך מתברר, יש עוד קרובים מלבד קרימולובסקי: משפחות לנדאו והיינה, תושבי ירושלים ובני ברק, חסידי גו ואלכסנדר. סבתו של דייויד מיליבנד לבית משפחת לנדאו מהעיר צנסטכוב בפולין הינה נצר למשפחת רבנים וסוחרים אמידים מהעיר צנסטכוב.

חלק מבני המשפחה מתגוררים בהתיישבויות ביו"ש. אחרים חיים בקיבוצים. "אנחנו כמו כל משפחה", אמרה קרימלובסקי. "הסיפור שלנו הוא סיפור של משפחה שבה יש הכל מכל".

לפני כחודש ערכה המשפחה המורחבת מפגש משפחתי בהשתתפות כמאה איש. שר החוץ הבריטי לא יכול היה להגיע, אך שלח קלטת וידיאו שבה הציג בפני המשפחה את אשתו ובנו הקטן. בספר נכללות תמונות של דויד ומשפחתו וכן תמונות מאחיו של דייויד, אדוארד מיליבנד, שגם הוא חבר בפרלמנט הבריטי.

דיוויד מיליבנד, בן 42, מונה לתפקיד שר החוץ בתחילת הקיץ, כאשר גורדון בראון החליף את טוני בלייר בתפקיד ראש ממשלת בריטניה. מיליבנד נחשב לאחד הפוליטיקאים המוכשרים בבריטניה, ולאחר שבלייר אמר שהוא מתכוון להתפטר מתפקידו, היו שאמרו שיעדיפו שמיליבנד יתמודד על תפקיד ראש הממשלה, אך הוא עצמו היה זה שעצר את העניין באומרו שאינו מתכוון להתמודד. עם זאת, רבים בבריטניה מאמינים שבעתיד הוא ינהיג את מפלגת הלייבור ואף יהפוך לראש ממשלת בריטניה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד