י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נפתחה מגבית "שקלים למען ילדים אוטיסטים"

הגר"ח קניבסקי: עזרה לילדים אוטיסטים היא "כעין פדיון שבויים". בקבוקים מיוחדים הופצו בכל רחבי הארץ, לתוכם מתבקש הציבור להטיל מטבעות של שקל למען הילדים האוטיסטים

הבקבוקים המיוחדים שהופצו ברחבי הארץ
הבקבוקים המיוחדים שהופצו ברחבי הארץ

"תשמע", ביה"ס ומרכז לילדים אוטיסטים, פתח בימים אלה במגבית מיוחדת לימי החנוכה, למען הילדים המיוחדים המתחנכים במסגרת ביה"ס, וזאת בברכתם של גדולי ישראל. הגר"ח קניבסקי, שהנהלת ביה"ס ביקרה במעונו, אמר כי עזרה לילדים אוטיסטים היא "כעין פדיון שבויים".

מגבית חנוכה למען "תשמע", נושאת את הכותרת "שקלים למען ילדים אוטיסטים", כאשר הציבור מתבקש לתרום מטבעות של שקל לתוך בקבוקים מיוחדים המופצים בימים אלה בכל רחבי הארץ. זהו רעיון ייחודי וראשוני, שבמסגרתו ייאספו כספים רבים למען רווחת הילדים האוטיסטים.

לצד הכותרת "שקלים למען ילדים אוטיסטים" המודבקת על הבקבוקים, מופיע מכתבם של גדולי ישראל, הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטינמן, הגרח"פ שינברג והגר"ש אויערבאך, הקוראים לציבור להרים תרומה בעין יפה ורוח נדיבה.

גדולי ישראל מציינים במכתבם, כי היות ולהורים קשה לטפל בבית בנפשות היקרות והטיפול בהם כבד מנשוא, "נוסד בית הספר 'תשמע' לטיפול בילדים אלו אשר בו משקיעים בהם על ידי מורים מנוסים ומומחים בשיטות מנוסות ובדוקות ומקבלים טיפול מסור ונאמן משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהרים, ועל ידי כך משפרים את מצבם ואת יחסם אל הסובב אותם, ואף מגדילים את סיכוייהם להשתלב במקומות לימוד רגילים, וכל זה נעשה אך ורק על טהרת הקודש".

גדולי ישראלא אף מעריכים ומוקירים את "גודל יקרת ערך המפעל הזה אשר גומל חסד עם הילדים ותומך בהורים, אך דא עקא ומוסד כזה צריך משאבים רבים והוצאותיו מרובות, ואין לאל ידם של בעלי המוסד את האמצעים החומריים הנדרשים להחזקתו ולהמשך עבודתו". בסיום מכתבם כותבים גדולי ישראל, כי "זכות המצוה הגדולה הזו תגן על כל המסייעים שיזכו לגדל את יוצאי חלציהם בבריות גופא ורוב נחת דקדושה וכל טוב סלה".

הנהלת ביה"ס שביקרה במעונם של גדולי ישראל, אף זכתה לבקר בביתו של הגר"ח קניבסקי, שעודד אותם בהמשך הפעילות החינוכית למען הילדים המיוחדים, ואמר כי עזרה לילדים אוטיסטים היא "כעין פדיון שבועיים".

כאמור, בימים אלה מתחילה מגבית חנוכה המיוחדת, ובהנהלת ביה"ס מצפים להירתמות נרחבת של כלל הציבור בתרומת מטבעות של שקלים למען הילדים האוטיסטים, באמצעות הבקבוקים המיוחדים המופצים בכל רחבי הארץ.

בית הספר לילדים אוטיסטיים "תשמע" הוקם לפני שבע שנים בירושלים ומנוהל על ידי הרב משה ויינשטיין. באמצעות צוות מקצועי ומסור של אנשי המקצוע הטובים ביותר בחינוך המיוחד החרדי, מטופלים עשרות הילדים האוטיסטיים בשיטות המתקדמות ביותר, כדי לשלבם במסגרות החינוך הרגילות.

לצד בית הספר פועל גם מרכז הדרכה מיוחד להורים לילדים אוטיסטיים וכן מכון הדרכה למורות בשיטת ABA. בימי הקיץ והחגים מתקיימים במסגרת ביה"ס קייטנות ונופשונים, מועדונית לשעות הערב וכן מתבצע חינוך קהילתי בנושא אוטיזם. אנשי מקצוע בתחום החינוך המיוחד המפקחים על הפעילות החינוכית ב"תשמע", משבחים את פעילות הצוות המקצועי המסור הפועל בביה"ס.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד