י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חתונה בבני ברק: החתן ושבעה אורחים נדבקו בחצבת

במקום לחגוג בשמחת ה'שבע ברכות', נתון החתן בבידוד בבית החולים. משרד הבריאות קורא לאורחים שהשתתפו בחתונת בתו של ראש ישיבת שומרי אמונים, שנערכה ביום חמישי האחרון באולמי 'הוד והדר' בבני-ברק - להיבדק

נתון בבידוד. צילום ארכיון: בית חולים
נתון בבידוד. צילום ארכיון: בית חולים

החצבת ממשיכה להשתולל בקרב הציבור החרדי: חתן, בן למשפחת שוורץ מנתניה, ושבעה אורחים שהשתתפו בחתונתו עם בתו של ראש ישיבת שומרי אמונים, שנערכה ביום חמישי האחרון באולמי 'הוד והדר' בבני-ברק, נדבקו במחלת החצבת.

נכון להיום, במקום לחגוג בשמחת ה'שבע ברכות', נתון החתן בבידוד בבית החולים.

במשרד הבריאות אישרו כי שבעה אורחים שהשתתפו בחתונה נדבקו במחלה, וקראו לכל מי שהיה בחתונה לבדוק את עצמו - ובמקרה הצורך להתחסן.

הידיעה נחשפה לראשונה ב'קול החרדי'.

מחלת החצבת מועברת בהדבקה דרך מערכת הנשימה ונחשבת כמחלה מדבקת ביותר: 90 אחוזים מהאנשים שאינם מחוסנים, הנמצאים באותו בית עם אדם נגוע, ידבקו במחלה. הזמן בין ההדבקות במחלה ועד לגילוי הסימנים נמשכת בין 10 ל-12 ימים.

סימני המחלה העיקריים הם חום, שיעול, נזלת ודלקת בלחמית. 3-4 ימים לאחר הופעת החום מופיעה פריחה, המתפשטת מהראש ומהצוואר ומכסה בהדרגה את כל הגוף. בתחילת המחלה החולה אינו סובל אור.

ביום השלישי להופעתה מחווירה הפריחה וחל שיפור בתחושת החולה.

לחצבת מספר סיבוכים שכיחים כמו דלקת אוזניים או ראות, דלקת בחלל הפה, בקרנית העיניים או במערכת העיכול. נדירה יותר הופעתה של דלקת קרום המוח, אשר יכולה לגרום באיטיות לפגיעה קשה ובלתי הפיכה במערכת העצבים המרכזית. בנוסף קיימים מספר סיבוכים נדירים העלולים לתקוף את החולה עד 10 שנים לאחר שחלפה החצבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד