י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התינוק נכווה קשות - ההורים סירבו לפנותו לבית החולים

מקרה חמור בשכונת רמות בירושלים: תינוק כבן שמונה חודשים נכווה קשות בגופו, אך הוריו סירבו לפנותו לבית החולים מחשש ל..."זיהום". אנשי 'איחוד הצלה' הצליחו לבסוף לשכנע את ההורים והוא פונה במצב קשה

צילום ארכיון: מנח זרקא
צילום ארכיון: מנח זרקא

הורים לתינוק בן שמונה חודשים, שנכווה קשות בכל חלקי גופו מכוס מים רותחים שנשפכה עליו, סירבו במשך כמחצית השעה לאפשר לצוות טיפול נמרץ לפנות את בנם לבית החולים, מחשש שיקבל זיהום דווקא בבית החולים.

המקרה אירע בשכונת רמות בירושלים. אלי פולק, אחראי מתנדבים ארצי של ארגון "איחוד הצלה", קיבל קריאה באמצעות הטלפון משכנים של המשפחה, על מקרה כוויות חמור. פולק הזעיק למקום צוות נט"ן של מד"א וכן הקפיץ את הכוננים מרמות לצאת לכיוון מקום האירוע עם תחבושות "ברנשילד" לטיפול כוויות.

כאשר הגיעו למקום האירוע נגלה לעיניהם מחזה מזעזע של תינוק צורח, כשכל גופו כוויות חמורות מאוד. "התינוק צרח, אך אימו סירבה בכל תוקף לאפשר לצוות הנט"ן לפנות את הילד לבית החולים", אומר ירח טוקר, דובר "איחוד הצלה" שטיפל בתינוק. "ההורים טענו כי פינוי לבית החולים יכול לסכן את חייו של התינוק, בעוד כל דקה בה התמהמהנו בשטח, היא שסיכנה את חייו".

נהג האמבולנס של מד"א הזעיק למקום ניידת משטרה, ובמקביל החלו חובשי "איחוד הצלה" בשכנוע של כי מדובר בפיקוח נפש ובחשש לחייו של התינוק מזיהום, איבוד נוזלים ועוד, כתוצאה מהכוויות החמורות.

לאחר דין ודברים ארוך, הסכימו ההורים לפינוי, וניידת לטיפול נמרץ פינתה אותו לחדר טראומה בבית החולים "הדסה עין כרם", במצב בינוני עד קשה.

ב"איחוד הצלה" מספרים שכבר נתקלו במקרים דומים של סירוב בפינוי ובמקרים בהם אנשים פונים למטפלים פרטיים, כגון גב' גרין המוכרת בתחום הכוויות, "אנו משבחים את פעילותה של גברת גרין ושל המטפלים השונים, כאשר מדובר בכוויות קטנות, אך כאשר מדובר בתינוק קטן ובכוויות חמורות, כל דקה קריטית להצלתו ולמניעת נזק עתידי", אומרים ב"איחוד הצלה", וקוראים לציבור לציית לצוות הרפואי במקרי חירום ולהתפנות לבית החולים מיידית.

"הטיפול שניתן בביה"ח כולל סטריליות, החדרת נוזלים, אנטיביוטיקה במקרה הצורך, חמצן, ועוד פעולות שלא ניתן לעשות בבית או אצל מטפלים פרטיים. במקרה הספציפי הזה מדובר היה בעיכוב של למעלה מחצי שעה עד שהתינוק פונה ואין ספק שחשוב שהנושא יעלה על סדר היום ושהציבור יבין את חשיבות העניין", אומרים אנשי "איחוד הצלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד