י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שוטרים עומדים לקרוס בעקבות "תואר רבנות"

המערכת המשטרתית מנהלת הליך שימוע לכ-700 שוטרים שהוסמכו ללמוד ולקבל "תואר רבנות " לצורכי שכר בלבד, זאת באישור אגף משאבי אנוש והרב הראשי של משטרת ישראל לשעבר. היום דורשים במשטרה לבטל את תוספות השכר שקיבלו אותם השוטרים

 שוטרים עומדים לקרוס בעקבות "תואר רבנות"

אגף משאבי אנוש במשטרה והמערכת המשטרתית מנהלים הליך של שימוע לכ-700 שוטרים אשר הוסמכו באישור המערכת, ללמוד ולקבל "תואר רבנות" אקדמי, לצורכי שכר בלבד, זאת באישור אגף משאבי אנוש והרב הראשי של משטרת ישראל לשעבר. היום דורשים במשטרה לבטל את תוספות השכר שקיבלו אותם השוטרים. עך כך מדווח אתר 'kol100'.

תחילת הסיפור במהלך שנת 1999-2000. כ-700 שוטרים יצאו, באישור, ללמוד יהדות לצורכי שכר בלבד. אותם שוטרים שלמדו לתארים רבניים לפני 4, 5,7 ו-8 שנים, קיבלו אישורים ממחלקת משאבי אנוש במשטרה, בעת שסיימו את לימודיהם התורניים, שנתיים מאוחר יותר.

על פי אותם שוטרים, אשר למדו ומחזיקים בתארים האמורים, מדובר באישורים שנתנה המשטרה אך ורק לצרכי תואר לשם הטבת שכר, לא להסמכה לרבנות, לא ליהדות ולא לדת.

לפני מספר שנים נפתחה חקירה במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים שעניינה היה חשד כלפי 700 שוטרים כי קיבלו בין השאר דבר במרמה, מעשים חמורים המורכבים בדרך כלל מ: כוונה, מחשבה ומעשה.

בפרשת התארים התורניים נחקרו כ-700 שוטרים. החקירה במח"ש לא העלתה דבר ופורמאלית נשארו התיקים פתוחים. חלקם של הנחקרים היו שוטרים שלמדו בשלוחה הצפונית בבית שאן, שם למדו כ-200 שוטרים.

בסופו של יום, במעשיהם של השוטרים הלומדים, לא נמצא היבט פלילי ולא משמעתי ואותם השוטרים קיבלו דרגות והתקדמו במערכת, איש איש ותפקידו, איש איש ותחנתו.

לפני מספר ימים, ביום 07 בינואר 2008, העבירה רפ"ק דורית מרדכי, ראש חוליית שימוע שכרי באגף משאבי אנוש במשטרה, מכתב לכ-700 השוטרים אשר למדו במכללות התורניות בכל רחבי הארץ בין היתר במכללות תורניות ב: צפת, חיפה, בית שאן, ירושלים, בדרום ובמקומות נוספים.

במכתב שהופץ נכתב:

"שימוע שכרי לבעלי הסמכה לרבנות-הליך עבודה.

משטרת ישראל תגמלה קצינים ושוטרים אשר הוסמכו לרבנות בהקבלה לבעלי תואר ראשון.
במסמכים שפורסמו בסוף שנות ה-90 נקבע כי הסמכה לרבנות מחייבת עמידה בשני תנאים: א. תעודת 'יורה יורה'. ב. הסמכה לרבנות – תעודה הניתנת על ידי מחלקת הבחינות ברבנות הראשית לאחר מעבר מספר מבחנים לרבנות וכן דרישה למינימום 4 שנות לימוד על תיכוניים.

לפני מספר שנים, התגלו לכאורה אי סדרים בהענקת האישורים מהרבנות הראשית, לעניין לימודי ההסמכה לרבנות. לאור זאת הממונה על השכר באוצר הנחה על הקפאת מתן הטבות שכר לבעלי הסמכה לרבנות.

כל מקבלי ההטבות נחקרו על ידי מח"ש.מהחקירה עולה כי רובם אינם עומדים במלוא הקריטריונים הנדרשים כפי שפורטו.

לפיכך, הוחלט על ידי פרקליטות המדינה, לשקול להפסיק בשלב זה את ההטבות השכריות שנתנו לשוטרים אשר לא עמדו בקריטריונים למתן הטבות שכר, זאת לאחר שיתבצע הליך שימוע כנדרש.

כפועל יוצא, בהמלצת הפרקליטות הוקמה במשטרת ישראל חוליית שימוע שכרי לטיפול בכ-700 שוטרים שתוגמלו על סמך תעודות שהמציאו בנושא הסמכה לרבנות.

החוליה מכינה בימים אלו את מכתבי השימוע לשוטרים. השימוע הוא אישי וכולל: מכתב אישי לכל שוטר, אליו מצורף הודאת השוטר כפי שנמסרה למחלקה לחקירות שוטרים, העתק הכללים המזכים מוסמכי רבנות במקביל לתואר ראשון, העתק התעודות כפי שהועברו למשטרת ישראל, פירוט שינויי השכר הצפויים וסכום הורדת השכר הצפוי ברוטו.

לשוטרים ניתנת האפשרות להגיב למכתב השימוע בכתב, תוך 30 יום. תגובות השוטרים יבחנו על ידי משפטנים שיועסקו בחוליה ותתקבלנה החלטות בהתאם. עם קבלת כתב השימוע קציני אמ"ש מתבקשים:

א. למסור לשוטרים את מעטפת המסמכים ולהחתימם על טופס 'אישור קבלת מכתב שימוע' שיצורף למעטפה, לחתום ולאשר מסירה על גבי טופס זה ולשלוח לחוליית שימוע שכרי. ב. יש להסביר לשוטר את השינויים השכריים הצפויים לאחר ביטול ההסמכה לרבנות, כמפורט במסמכים שישלחו.
ג. ליידע את השוטר, כי באפשרותו להגיב למכתב השימוע בכתב תוך 30 יום ממועד קבלת החומר.

לציין כי הכוונה בשלב הראשון לגרוע את תוספות השכר אשר ניתנו לשוטרים, מהשכר השוטף. יחד עם זאת, יתכן כי בעתיד יוחלט כי השוטרים יתבקשו להשיב את הטבות השכר אשר קיבלו בעבר בגין ההסמכה לרבנות.

חשוב להדגיש כי לא ינוכה שכר משוטר לפני תום הליך השקילה. וכי אם תהיה החלטה לבטל את הטבות השכר, תינתן הודעה מוקדמת בטרם ההורדה.

נשמח לעמוד לרשותכם, בכל בעיה שתתעורר. בברכה דורית מרדכי, רפ"ק ראש חוליית שימוע שכרי ".

עם קבלת המכתב פנו עשרות שוטרים לגברת אושרה אסף, המייצגת בין השאר את ענייניהן של משפחות השוטרים. אסף פנתה בשמם של השוטרים לעוה"ד אביגדור פלדמן אשר מתכוון לקחת לידיו את הטיפול בעניינם של השוטרים. נכון להיום מדובר על כ-320 שוטרים אליהם אמורים להצטרף שוטרים נוספים, במהלך השבוע הבא.

מספר שוטרים אשר קיבלו את המכתבים הללו וקיבלו הלם בעקבות כך, אומרים כי, מרגע קבלת המידע הזה, אזי הראש שלהם לא נמצא בעבודה אלא בהתמודדות עם הבעיה הקשה שנוצרה באגף משאבי אנוש: "היום אנחנו נלחמים על הלחם שלנו".

מדובר בהטבות בסדר גודל של כ-2,000 ועד 3,000 שקלים לשוטר, לחודש.

שוטרים שלקחו משכנתאות והתחייבויות בהתאם להטבות שקיבלו, אומרים כי בכוונתם להתפטר מהשירות במשטרה. מדובר בשוטרים שכלכלית לא יוכלו לעמוד במצב החדש של הורדות הטבות אלה והחזרות כספים בדיעבד, סכומים העומדים על כ-200 עד 400 אלף שקלים לכל שוטר.

אותם שוטרים אומרים, כי "רוב השוטרים סהרוריים לגמרי. חלקם חושבים על הגרוע מכל. מדובר בריסוק משפחות שלמות על כל המשתמע מכך. לאחר מספר שנים, שוטרים קיבלו הודעה מהמשטרה כי לא מכירים בתואר שעשינו כיוון שלדבריהם היינו צריכים לעשות 5 שנות לימוד, למרות המכתב המאשר לנו לקבל תואר אקדמי בשנתיים. למדנו שנתיים, הרב המשטרתי הקודם עודד את השוטרים הלומדים ואישר את ההליך בסופם של הלימודים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד