י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נעמי רגן חוצה את הקווים: משתפת פעולה עם הרפורמים

הסופרת נעמי רגן, המציגה עצמה כ'חרדית ליברלית', עתרה היום לבג"ץ, כחלק מקבוצת נשים, בשיתוף עם 'המרכז לפלורליזם יהודי' כנגד 'קווי המהדרין' המופעלים במגזר החרדי

רוצה לעצב את ישראל ברוח ערכי התנועה ליהדות מתקדמת? נעמי רגן
רוצה לעצב את ישראל ברוח ערכי התנועה ליהדות מתקדמת? נעמי רגן

הסופרת נעמי רגן, המציגה עצמה כ'חרדית ליברלית' וכותבת ללא הרף על מצבן האומלל של נשים בחברה החרדית, עתרה היום לבג"ץ, כחלק מקבוצת נשים, ובשיתוף עם 'המרכז לפלורליזם יהודי' כנגד 'קווי המהדרין' המופעלים במגזר החרדי, במסגרתם, חלקו הקדמי של האוטובוס מוקדש לגברים, והאחורי לנשים, שעולות אף מהדלת האחורית.

לטענת העותרים, מדובר באפליה, ובפגיעה רגשית בלתי נסבלת בציבור הנשים, וכי ה'סלקציה' באוטובוסים חייבת להיפסק, לדבריהם.

אין בעתירה כל התייחסות לרצונה של 'האשה החרדית' הממוצעת לגבי ההפרדה, והיא יוצאת מנקודת הנחה (מוטעית – ש.מ.) שהנשים, רובן ככולן מתנגדות, ואילו הרבנים והעסקנים 'כופים' זאת עליהן.

'המרכז לפלורליזם יהודי', אליו חברה רגן, מהווה את הזרוע המשפטית של התנועה הרפורמית בישראל.

מטרות המרכז הן חד משמעיות, וכפי שהם מעידים על עצמם בפרסומיהם הרשמיים: "המרכז לפלורליזם יהודי שואף לתרום לעיצוב זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח ערכי התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמית) בישראל. לפיכך, רואה המרכז לפלורליזם יהודי את ייעודו בקידום הפלורליזם הדתי, שוויון ערך האדם, הצדק החברתי והסובלנות הדתית במדינת ישראל, ובחיזוק מעמדה הציבורי של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל."

הסופרת נעמי רגן, בת 59, עלתה לישראל לפני כ-35 שנה וחיה בירושלים. מגוון ספריה עוסקים בקו אחד ויחיד: תיאור מצוקותיה, השפלתה, ומעמדה של האשה בחברה הדתית בכלל והחרדית בפרט.

היא נודעה בעבר באמירות קשות ומקוממות כגון: "גבר דתי רואה באשתו סוג של מכשיר חשמל", וכן בכתיבה נטולת כמעט כל קשר למציאות היומיומית בחברה החרדית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד