י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השר אטיאס: אישורי עבודה בשבת אינם באחריותי

יועץ השר: "אטיאס אינו אחראי. הוא התערב בכדי לעזור, אבל לא מתוקף סמכותו. מנכ"ל 'הוט' הבהיר לשר שלא היתה כל כוונה לעבוד בשבת"

לא בסמכותו. אטיאס
לא בסמכותו. אטיאס

האם חברת 'הוט' עבדה בשבת, למרות הבטחתו של שר התקשורת אריאל אטיאס כי החברה לא תעבוד בשבת?

בעקבות הפרסום מיום שישי באתר 'בחדרי חרדים', טוען דניאל גבאי, יועץ בכיר לשר התקשורת, כי הכותרת ("השר אטיאס הבטיח, אבל חברת הוט תחלל את השבת") – "אינה נכונה. ראשית, השר אטיאס אינו אחראי על עבודות בשבת, אף אחד אינו זקוק לאישורו בנושא, ואין בכוחו להתערב בהחלטה כזאת. השר, כגורם מרכזי, הפעיל את השפעתו והתערב ככל שהתאפשר לו על מנת למנוע את חילול השבת הצפוי, לא כאחראי, אלא כאיש ציבור אשר קדושת השבת וכבודה יקרים לו. ואכן – בשורה התחתונה קדושת השבת נשמרה.

"המציאות היא", לדברי גבאי, "שמנכ"ל 'הוט', דוד קמניץ, נאמן להבטחתו שלא לעבוד בשבת, הבהיר לשר שלא היתה כל כוונה לבצע עבודות בשבת עצמה, אלא ביום ו' בלבד, כך שהעבודות יופסקו כשעה לפני כניסת השבת".

למרות דברים אלה, נותרה שאלה פתוחה: אם אכן היתה כוונה לעבוד בשבת, ותחום זה אינו באחריות משרד התקשורת, כפי הצהרת יועץ השר, מי כן אחראי למתן אישור לעבודה בשבת?

מבדיקה שערכנו עולה, כי האחראי הישיר הוא משרד התמ"ת. אדם המתמצא בתחום המקצועי אומר לנו חד משמעית: "אם היה אישור לעבוד בשבת הוא הוצא במשרד התמ"ת, רק התמ"ת מוציא היתרים כאלו, והנושא הוא באחריותו הבלעדית של שר התמ"ת".

קישורים:
השר אטיאס הבטיח, אבל חברת הוט תחלל את השבת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד