י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הישג לש"ס: מפלה בכנסת ליוזמי חוק 'נשואים אזרחיים'

אולמרט והקואליציה כולה התגייסו לרצות את ש"ס. מגיש החוק: "הליכוד כבר פוזל לקדנציה הבאה ונכנע לתכתיבי ש"ס". אלי ישי: "מדובר בחוק אפל והזוי, אני מברך על נפילתו"

הישג. ראשי ש"ס במליאה
הישג. ראשי ש"ס במליאה

הכנסת דחתה היום (א) שתי הצעות חוק בנושא 'ברית הזוגיות', הצעות החוק קבעו כי על המדינה להכיר בזוגות יהודים שנישאו ב'נישואים אזרחיים' בארץ, כלומר נישואים שנרשמו בפני עו"ד ולא בוצעו ע"פ תורת ישראל. כיום נאלצים המעוניינים להתחתן באופן זה, לטוס לחו"ל ולהירשם שם כנשואים.

59 חכי"ם התנגדו לחוק הראשון של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתינו) לעומת 20 בלבד שתמכו. חוק דומה של ח"כ משה שרוני (גמלאים) זכתה ל - 48 מתנגדים, לעומת 19 תומכים בלבד.

בין המתנגדים חברי סיעות קדימה, העבודה, הליכוד וכמובן חברי הכנסת החרדיים מש"ס ומיהדות התורה. יצויין כי רה"מ אולמרט בא למליאה במיוחד להצבעה, והצביע נגד החוק. הצעת החוק היתה בין הנושאים העיקריים שהבטיחה מפלגת ישראל ביתינו לבוחריה במצע הבחירות שלה.

עוד לפני ההצבעה עלה לדוכן הכנסת שר הדתות יצחק כהן (ש"ס) וקרא לעברו של רותם: :"של נעליך מעל רגליך כשאתה מביא לכנסת הצעת חוק כזו. זו בושה וחרפה. פה קיימת מדינה יהודית, אתה הורס את יסודותיה - חצוף ופופוליסט זול". רותם הגיב: "אל תלמד אותי מה זו מדינה יהודית, מה זו דת. אתה סחטן, סחטתם את מפלגת העבודה".

לאחר שהתבררו תוצאות ההצבעה, אמר מציע החוק ח"כ רותם: "הסיבה לכישלון ברורה: ש"ס איימה במשבר קואליציוני, ולכן קדימה והעבודה נרתעו מלתמוך בהצעתי, ולעומת זאת, הליכוד כבר פוזל לקדנציה הבאה ונכנע לתכתיבי ש"ס. ביבי נתניהו ברח. הצבעתם תיזכר להם כיריקה בפרצופם של העולים החדשים וציבור שוחרי החופש במדינה. הציבור יזכור להם זאת ביום הבחירות".

ח"כ משה שרוני, שהצעתו נדחתה אף היא, כעס מאד על חבריו הישישים ואמר: "זו תעודת עניות לחבריי לסיעה שלא תמכו בהצעת החוק. ביום שני דנו בסיעה על הצעת החוק. הם אמרו שהם יתמכו בחוק ובמליאה הם לא תמכו בחוק. הם עשו במכנסיים. זה מביך. איך יכול להיות שביום שני אומרים לי להעלות את הצעת החוק וביום רביעי לא תומכים בה?".

בש"ס חגגו את ההצלחה, שהתאפשרה לאחר לחץ מסיבי ואיומים שהפעילו על כל חברות הקואליציה. ח"כ מהגמלאים שהצביע נגד החוק התבטא: "יו"ר הקואליציה אלי אפללו אמר לנו שאם החוק עובר, ש"ס פורשת מהממשלה".

יו"ר ש"ס, השר ישי: מוסר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מברך את הממשלה והקואליציה על הפלת הצעות החוק. לדבריו, מדובר בחוק אפל והזוי, "אך טבעי שמפלגה כש"ס תתגייס במלוא כוחה לבלום חוק שכזה, בין אם המציעה היא מפלגת קואליציה ובין אם היא מפלגת אופוזיציה" אומר ישי.

שאלנו את השר ישי האם התגייסותו של אולמרט למען הפלת החוק תגרום לש"ס למתן את איומי הפרישה מהממשלה. ישי ענה כי "אין כל קשר, הקוים האדומים שלנו בנושא ירושלים ומו"מ תחת אש נשארו כשהיו".

בתוך כך פורסם, כי אהוד אולמרט נפגש היום עם אלי ישי, ודן עמו בנושאים החשובים לש"ס, לאחר הפגישה אמר אולמרט לכתבים בכנסת: "ישי ישאר סגני עוד זמן רב, אין לש"ס כל סיבה לפרוש מהקואליציה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד