י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב מצגר ללבני: "כבת למשפחה לוחמת, אל תיגעי בירושלים"

הדברים נאמרו לשרת החוץ ב'כנס ירושלים'. ציפי לבני: "כדי לשמור על הערכים שלנו נצטרך לוותר על חלק מארץ ישראל". המו"מ עם הפלסטינים יימשך גם תחת אש, בניגוד לדרישתו של אלי ישי

הרב מצגר. לא לגעת בירושלים
הרב מצגר. לא לגעת בירושלים

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, קרא היום (ג) ב'כנס ירושלים' לשרת החוץ ציפי לבני שלא לחלק את ירושלים. הרב מצגר התייחס להיסטוריה המשפחתית של לבני "עם ישראל, שנלחם שנות דור על קיומו ומדינתו, לא יוכל להשלים עם עם מתן חלקים מרושלים לערבים, ואת, כבת למשפחה לוחמת וכלוחמת בעצמה, אמורה להבין זאת, אל תיגעי בירושלים" אמר מצגר.

משפחת לבני אכן נחשבת ל'משפחה לוחמת'. אביה של שרת החוץ, איתן לבני (לימים ח"כ מטעם הליכוד), היה מפקד בכיר באצ"ל, ונודע בפעולות נועזות עליהם פיקד טרם קום המדינה. גם אמה, שרה לבני, היתה לוחמת ומפקדת מפורסמת באירגון. ציפי לבני עצמה שירתה בצה"ל ולאחר מכן ב'מוסד', היא זכורה כאחת ממובילי המאבק כנגד נסיגה מסיני במסגרת הסכם השלום בין ישראל למצרים.

לבני נאמה אף היא בכנס לאחר הרב מצגר, היא לא התייחסה לקריאתו באופן קונקרטי, ואמרה רק את המשפט הבא: "כדי לשמור על הערכים שלנו נצטרך לוותר על חלק מארץ ישראל, ואם לא נעשה זאת כעת, נצטרך לוותר בסוף על אחד הערכים שקיבלנו במטרת העל".

בנאומה דיברה ליבני על המו"מ עם הפלסטינים, ואמרה כי "עצירת המשא ומתן לא תעצור את הטרור", וכי את המלחמה בטרור החמאסי בעזה יש לנהל כך או כך, בלי כל קשר או השפעה על המשא ומתן מול הרשות הפלסטינית, לדבריה "דחיית המו"מ לא תביא לרגיעה, אלא להיפך.

הדברים שאמרה מנוגדים לאיומיו של יו"ר ש"ס שניתנה אך לפני שבוע, אלי ישי אמר אז בצורה ברורה: "אם תהיה התקדמות מדינית במשא ומתן מעבר למצב היום, ועדיין נהיה תחת אש קסאמים או אירועים בגדה, ש"ס תפרוש מהממשלה".

כעת נותר להמתין ולראות מה יעשה ישי לנוכח הצהרתה הברורה והחד-משמעית של לבני כי המו"מ יימשך במקביל לטרור שבינתיים לא נפסק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד