י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בשורה: פרוייקט 'חפציבה' במודיעין עילית יושלם

בית המשפט אישר הסדר בין הבנקים, הקבלנים, חפציבה והרוכשים במסגרתו יוותרו הבנקים על סכום מסויים והבניה בפרוייקט תושלם. מטה 'נפגעי חפציבה': "מקווים שעוד בנקים יצטרפו להסכם, הם צריכים לכפר על כישלונם". סוף טוב לפרשיה עגומה

הדירות יימסרו לרוכשים.  חפציבה במודיעין עילית
הדירות יימסרו לרוכשים. חפציבה במודיעין עילית

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר היום (ה) את ההסכם להשלמת פרויקט חפציבה במודיעין עלית, שכולל 428 דירות. את ההסכם הגישו לבית המשפט המנהל המיוחד של קבוצת חפציבה - עו"ד יצחק מולכו, כונס הנכסים הממשלתי, סולל בונה – המבצעת בפועל, ובנק ירושלים.

במסגרת ההסדר, תושלם בנייתן של כל הדירות ה'תקועות', בין אלו המלווים על ידי הבנקים, ובין אלו שאין בידם ערבויות (כ-100 דירות). ובשורה התחתונה: כל רוכשי הדירות באתר יקבלו את דירתם.

לפני כמה חודשים, מינה בית המשפט את יצחק מולכו ל'מנהל מיוחד' בחפציבה הקורסת, ותפקידו הוא לתווך בין הבנקים, הקבלנים והרוכשים על מנת להגיע לפתרונות מוסכמים. ממשרדו נמסר בתגובה להסכם שאושר: "אנו רואים בהסכם פריצת דרך גדולה ומשבחים את בנק ירושלים ואת חברת סולל בונה ובעיקר את רוכשי הדירות והוועד שלהם שיחדיו מצאו פתרון לאחד האתגרים הגדולים ביותר שנוצרו כתוצאה מהתמוטטות קבוצת חפציבה".

פריצת הדרך הנוכחית התאפשרה בעקבות הסכם דומה שנחתם עם בנק אדנים, במסגרתו יושלמו כ-200 דירות בפרויקטים קטנים של החברה. בנק ירושלים הסכים למתווה דומה במודיעין עילית.

במטה 'נפגעי חפציבה' מברכים על ההסכם, ומקווים שעוד בנקים בשאר הפרוייקטים ילכו אף הם בדרכם של בנק ירושלים ובנק אדנים. במטה מוסרים: "אנו קוראים לשאר הבנקים ליטול על עצמם את האחריות המשפטית והמוסרית למצב הדיירים ולהקצות את הכספים הדרושים על מנת להגיע להסדר עם רוכשי הדירות והמנהל המיוחד. כספים אלה נאמדים בכ-35 מיליון שקל בלבד והבנקים צריכים לקחת אחריות על כישלונם הקולוסאלי בשמירה על חשבונות הליווי. אני מצפה ומעריך כי התפתחות זו תספק קטליזטור ומומנטום לסיום הפרשה בכללותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד