י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ח קניבסקי: "לפטר ערבים שעובדים בישיבות!"

היומון החרדי 'יום חדש' מדווח בידיעה בלעדית, כי הגר"ח קניבסקי קבע בהוראה חד-משמעית: "זה חשש סכנת נפשות", והוסיף: "אנחנו במלחמה איתם". הגר"ח גם התפלא על שאין מעדיפים יהודים: "ככלל אין ראוי להעסיק גויים, אלא לתת פרנסה ליהודים"

הגר"ח קניבסקי
הגר"ח קניבסקי

השבוע, לאחר הטבח בירושלים, הגיעו מנהלי ישיבה בבני-ברק אל מעונו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א בשאלה. הם סיפרו כי בישיבתם מועסק פועל ערבי מזה כמה שנים. לדבריהם, הפועל הוא אדם מבוגר יחסית, ולכן אינו חשוד במיוחד בפעילות חבלנית, אך בעקבות הטבח בישיבת 'מרכז הרב', כאשר התברר כי הרוצח היה ערבי שעבד במערב ירושלים ובהסעת ילדים, ובאותו יום עצמו אף עבד שעות ארוכות בהסעות, התעורר בליבם חשש, ובעקבותיו שאלה כיצד עליהם לנהוג במצב שנוצר - האם מותר להם להעסיקו או שעליהם למהר ולפטרו.

הגר"ח היה פסקני, ובו במקום הכריע בשאלה, באומרו: "על פי הלכה אסור בשום אופן להעסיק ערבים ובפרט בישיבות. זה חשש סכנת נפשות", והוסיף באוזני השואלים מיניה וביה: "הרי אנחנו במלחמה איתם".

עוד הוסיף הגר"ח ותמה על העסקת ערבים, כאשר בשוק העבודה יש עובדים יהודים למכביר. הגר"ח אמר לראשי הישיבה: "וכי אין יהודים שיעבדו ויתפרנסו".

דברי הגר"ח שליט"א הם הוראה למאות מנהלי מוסדות ברחבי הארץ, שמטעמי חסכון או נוחות מעדיפים להעסיק ערבים בתפקידי שרות שונים, זאת מתוך תקווה שהערבים האוכלים מידם לא יהיו כפויי טובה.

מאוחר יותר נשאל הגר"ח האם הדברים ראויים לפרסום. הגר"ח השיב: "בוודאי", והוסיף וחזר על דבריו בשיחה עם מנהלי המוסד, כי בכלל אין ראוי להעסיק גויים, אלא יש לתת פרנסה ליהודים, אולם כאשר יש פערים גדולים במיוחד בעלות ההעסקה, התירו זאת. אך כאשר מדובר בערבים, חס ושלום, זו סכנת נפשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד