י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כנס חיזוק לחקלאים שומרי שמיטה נערך בנגב

במעמד שנערך ע"י "קרן השביעית" השתתפו ראשי הישיבות והכוללים, רבני הקהילות וציבור בני התורה בקהילות הנגב. מאות בני התורה הביעו הערכה לעשרות החקלאים ממושבי הנגב שנכחו באולם. גידול מרשים במספר החקלאים שומרי השביעית

הרבנים בכנס
הרבנים בכנס

כנס מיוחד לכבודם של "גיבורי הכח" – שומרי השביעית כהלכתה, נערך ביום ראשון האחרון באופקים, בהשתתפות ראשי הישיבות והכוללים, רבני הקהילות וציבור בני התורה בקהילות הנגב. המעמד המיוחד נערך על-ידי "קרן השביעית" והוא נועד לחזק ולעודד את מאות החקלאים שמשביתים את אדמתם בשנת השמיטה, ומקדשים שם שמים ברבים תוך מסירות נפש עילאית.

המעמד נערך באולם הכינוסים הגדול שליד הקהילה החרדית באופקים, אליו נהרו מאות מבני התורה תושבי הקהילות החרדיות בנגב, ודבריהם הנלהבים והנרגשים של ראשי הישיבות שליט"א בנגב, הביאה להתלהבות רבה לעמוד לימינם של אלפי החקלאים "גבורי הכח" אשר קיבלו על עצמם לשמור שמיטה בלי שום היתרים, ואשר עומדים בשנה זו בנסיון גדול בהשבתת שדותיהם ואיבוד כל מקור לחמם.

באולם הגדול בלטו בנוכחותם עשרות חקלאים שומרי שביעית, ראשי "קרן השביעית" ורכזי "המרכז הארצי לחקלאים שומרי שביעית", העמלים בחודשים האחרונים במסירות נפש גדולה לגייס את משאבים כספיים גדולים, כדי לעזור לאלפי החקלאים, אשר בשנת השמיטה משביתים את משקיהם החקלאים, ועומדים בניסיון עצום כך גם ניצבים כל העת תחת השפעות ופיתויים כספיים גדולים, ועומדים בעוז ובתעצומות נפש ושומרים על מצוות השמיטה כהלכתה, בלי שום "היתרים".

מחוץ לאולם, הוקרן המעמד כולו על-גבי מסך ענק, בכדי לאפשר גם לנשות ציבור בני התורה לצפות ולהאזין לדבריהם של ראשי הישיבות. לפני תחילת המעמד, הוקרנה מצגת מיוחדת שסקרה את הפעילות העניפה של "קרן השביעית", אשר הצליחה תוך מאמץ רב להרחיב את מעגל שומרי השמיטה באופן משמעותי, ובעיקר להכפיל את כמות הדונמים בהם נשמרת מצוות השמיטה.

את המעמד הנחה הרה"ג ר' אברהם דייטש שליט"א, ממארגני ויוזמי המעמד, אשר ציין בדבריו, כי זכות גדולה היא לקהילה החרדית באופקים לארח את המעמד הגדול בראשותם של ראשי הישיבות והכוללים, רבני הקהילות ובני התורה בכל ערי הנגב, קהילות אשר התפתחו והתרחבו בשנים האחרונות באופן מופלא ביותר, ומשפיעים רבות על תושבי הסביבה שישמרו את מצוות השביעית כהלכתה.

הגאון רבי יששכר מאיר שליט"א ראש ישיבת הנגב, ציין בדבריו, כי הגיע למעמד למרות שהרופאים הורו לו להשאר בביתו למנוחה, "אבל בשביל הכנס למען שומרי השביעית הרגשתי שאני חייב לבוא. שאין ברירה ועלי להגיע לכאן". כאן סיפר כיצד היה עד כילד צעיר לביקורם הנודע של מרן הרב מפוניבז' זצ"ל והגאון רבי מאיר קרליץ זצ"ל אצל תושבי "חפץ חיים" אשר עמדו בפני ניסיון גדול ערב שנת השמיטה, כך גם חששו מאוד שיאבדו את אדמותיהם אם יפסיקו לעבדם.

הגאון רבי אביעזר פילץ שליט"א ראש ישיבת תפרח, נשא נאום נרגש ומיוחד, כאשר תיאר את ההסתר פנים של הקב"ה לאורך כל שנות הגלות של עם ישראל שהחל בחורבן הבית הראשון, וכך במשך כל הדורות כאשר אנשי רשע, הרשעים שבאומות לקחו אנשים נשים וטף וביקשו להעבירם על דתם, ומאות אלפים עלו על המוקד על קידוש שמו ית', ועד לשואה האחרונה כאשר מיליונים של יהודים, יהודים בעלי צורה, הפכו למרמס בידיהם.

לקראת סיום הערב, ניגש הרב אברהם רובינשטיין, מזכיר מועצת גדולי התורה ומראשי "קרן השביעית" ומסר למאות הנוכחים, כי הגאון הגדול רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א שהיה כבר בדרכו לאופקים, חש עייפות לאחר שיעור שנשא בישיבת "ארחות תורה", ולכן נבצר ממנו להגיע למעמד, ומסר את ברכתו למעמד שיהא לברכה ולהצלחה, וכל המשתתפים יתברכו ברוחניות ובגשמיות.

נעל את המעמד הגדול, הגרמ"מ מנדלזון שליט"א רב ואב"ד קוממיות, אשר בתחילת דבריו ציין את "פרשת זכור" שקראנו בשבת האחרונה, בה נצטוינו שלא לשכוח את שנאתינו לעמלק, והחובה המיוחדת הזו יש בה ענין יסודי והוא נובע מסיבה אחת; "אשר קרך בדרך", וכדברי חז"ל, שעמלק הכניס קרירות וביקש לפגוע בשורש הפנימי של עם ישראל, ודבר זה, את הקרירות הזאת, ביקשו כאן להכניס בקרב יושבי הארץ, אבל הקב"ה משפיע מהשמים שישמרו שמיטה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד