י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגנים החרדיים יכללו בחוק ארוחה יומית

הישג ל'יהדות התורה' וש"ס: ילדי הגנים החרדיים יזכו לקבל ארוחה חמה. גני 'החינוך העצמאי' ו'מעיין החינוך התורני' הוכנסו לאחר הסתייגויות בועדה וברגע האחרון. גפני לש"ס: "מדוע אתם ישנוניים?"

סיעת ג"ל בפעולה, הילדים יקבלו אוכל. צילום ארכיון
סיעת ג"ל בפעולה, הילדים יקבלו אוכל. צילום ארכיון

חוק ארוחה יומית לתלמיד קבע כי גני חובה יכללו בחוק הקים ובגני חובה ובתי ספר יסודי שהוחל בהם יום חינוך ארוך ולימודי העשרה, תינתן ארוחה יומית לתלמיד בימים שבהם מקיים המוסד שמונה שעות לימוד לפחות.

ח"כ משה גפני וח"כ שמואל הלפרט נלחמו בועדה למען הכללת הגנים החרדיים (רשמי שאינו מוכר). בלחצם הצטרפה גם ש"ס ודרשה שבחוק יכללו גם גני החובה של רשת הגנים של מרכז החינוך העצמאי ושל מעיין החינוך התורני.

החוק שהגיע למליאת הכנסת להצבעה אתמול ואושר כאשר הוכללה בו ההסתייגויות של ח"כ גפני וח"כ אזולאי המכלילות את גני החובה ברשת הגנים של החינוך העצמאי והגנים במעין החינוך התורני.

יצויין כי לכל אורך הדיון בחוק במליאת הכנסת הוטחו חילופי האשמות קשות בין השר אלי ישי מש"ס לחברי הכנסת גפני וליצמן. הללו תקפו את ישי על כך שועדת שרים אישרה את החוק מבלי שהם שמו לב לכך.

גפני, שהיה נרגז במיוחד, פנה לאלי ישי והזכיר לו את סיסמת הבחירות של ש"ס: "ילד רעב אינו לומד". הוא תמה על כך שבדיוק בנושא זה נתנו לעניין לעבור בועדת השרים בלי להכניס את האינטרסים החרדיים.

גפני פנה לש"ס ווהוסיף כי אין הוא חלילה חושדם בזלזול אלא בישנוניות. "מדוע כל דבר כזה פשוט צריכים להילחם ולהוציא אנרגיות כה רבות. מדוע אתם לא ערניים למה שקורה כאן?".

קישורים:
אושרה 'ארוחה יומית' לכולם, חוץ מלחרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד