י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שלוש וחצי שנות מאסר למוהל מתחזה

דב לוין, בן 58 מתל-אביב לא הוסמך לכך מעולם, אך במשך שנים ביצע בריתות בילדים ללא רישיון, ובמקרים אחדים אף גרם לנזקים קשים. הוא הקים את 'ארגון הרופאים והמוהלים', אבל הוא היה החבר היחיד בו

ערך בריתות ללא רישיון. צילום: ישראל ברדוגו
ערך בריתות ללא רישיון. צילום: ישראל ברדוגו

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, חיותה כהן, גזרה הבוקר (ב) שלוש שנים וחצי מאסר בפועל על דב לוין, בן 58 מתל-אביב, שהתחזה לבעל רשיון רופא וערך ברית מילה לכמה ילדים ללא היתר.

המתחזה הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בתשעה אישומים, בהם התחזות לרופא, קבלת דבר במרמה, מעשה פזיזות ורשלנות ועבירות אחרות, על לוין נגזרו גם שנת מאסר על תנאי ו-50 אלף שקל פיצויים לנפגעיו.

האיש הקים ארגון פיקטיבי שנקרא "ארגון הרופאים המוהלים בישראל", הוא יצר את הארגון בכדי להאדיר את שמו ולתת לפעילותו אסמכתא כאילו הוא פועל תחת גוף רשמי. לפי אחד המקרים המוזכרים בכתב האישום, לוין ביצע ברית מילה בתינוק שנולד עם מום, למרות שמומחי רפואה סברו כי אין לבצע בתינוק ברית מילה. בעקבות הברית התינוק סבל מדימום במשך שבוע ונגרם לו נזק נוסף על המום המולד.

המוהל המתחזה דב לוין. קרדיט: מתוך אתר גונןצילום: המוהל המתחזה דב לוין. קרדיט: מתוך אתר גונן
המוהל המתחזה דב לוין. קרדיט: מתוך אתר גונן

על פי מקרה נוסף המוזכר בכתב האישום, התחזה לוין לרופא ילדים והציע לרופא אחר ללמוד במסגרת ה"ארגון" שלו קורס מזורז למילה, שנפרש על פני חמישה מפגשים. לאחר מכן אף העניק לו תעודת הסמכה פיקטיבית בה צוין כאילו עבר הכשרה של שמונה חודשים.

דב לוין למד אמנם רפואה בחו"ל וקיבל רישיון זמני לעסוק ברפואה בישראל, אך תוקפו פג ב-2001 ולא חודש מעולם. למרות זאת, הוא המשיך להציג עצמו כרופא ואף ביצע בכמה הזדמנויות ברית מילה לתינוקות, תוך שהוא מזריק להם חומרי הרדמה שונים.

בגזר הדין נכתב, כי למעשיו הנפשעים והנפסדים של הנאשם אין מחילה ואין הצדקה: "הנאשם חסר מעצורים וגבולות. אדם חסר לב וחסר אחריות, שפעל בדרכו הנלוזה במשך שנים וגם לאחר שהובהר לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי אסור לו לעסוק בתחום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד