י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'איחוד הצלה' למד"א: תפסיקו להתנכל לנו

בכינוס שערך הארגון, בו השתתפו ראשי הסניפים מכל רחבי הארץ, קראו ראשי 'איחוד הצלה' למד"א: "תכירו בארגוני ההצלה החרדיים כארגונים הבאים לסייע להצלת חיים, ותפסיקו את ההתנכלות"

יו"ר 'איחוד הצלה' בצפת, נחי קליין, נושא דברים בכנס
יו"ר 'איחוד הצלה' בצפת, נחי קליין, נושא דברים בכנס

ארגון 'איחוד הצלה' ערך השבוע בירושלים כינוס מיוחד במינו בו נכחו עשרות ראשי סניפים ומחוזות המרכזים את למעלה מאלף ומאתיים המתנדבים בארגון "איחוד הצלה" בכל רחבי הארץ.

הכינוס התקיים כשעל הפרק נושאים שונים ומגוונים, שכהנושא החם הוא המשבר הקיים עם מד"א באזורים מסוימים בארץ ובו מוצאים המתנדבים את עצמם מתמודדים עם איומים ודרישה מצד ההנהלות המקומיות של מד"א להתנתק מחברותם בארגוני ההצלה החרדיים, זאת כתנאי להמשך התנדבותם במד"א.

בכינוס נשאו דברים נציגי הארגון מאזור חיפה והקריות וכן מאזור אשדוד ודרום הארץ, שני אזורים הסובלים בעיקר מהבעיה הקשה עם מנהלי מד"א, הפוגעת בהתנדבותם ובפעילותם.

יו"ר 'איחוד הצלה', זאב קשש, אמר לראשי הסניפים, כי מטרת ההנהלה בצעדיה בתקופה האחרונה ובפגישותיה עם רבנים, שרים, חברי כנסת, משפטנים ואישי ציבור, היא אך ורק בכדי להגיע להבנה ולשיתוף פעולה מלא עם מד"א בכל מקום בארץ, ולא להיפך. "אנו מחויבים להגן על עקרונותינו כמתנדבים יראי שמים שמצייתים להוראות הרבנים וגדולי ישראל ובשל כך נפעל למען המתנדבים שיוכלו להמשיך להתנדב במד"א בשילוב עם התנדבותם בארגוני ההצלה החרדיים".

ראשי הסניפים של צילום: ראשי הסניפים של
ראשי הסניפים של 'איחוד הצלה' בכנס

חבר ועד הרבנים של ארגון 'איחוד הצלה' הרב עזריאל אויערבאך הגיע במיוחד בכדי לברך את ראשי הסניפים והמחוזות של הארגון. בדברים שנשא אמר: "ב"ה שזכינו שכלל מתנדבי איחוד הצלה בארץ כולם יהודים יראי שמים העוסקים במלאכת ההצלה במסירות ובציות מלא לדעת תורה ובכפוף להוראות גדולי ישראל, היא זאת המייחדת אותנו כארגון והיא זאת המבדילה אותנו משאר אנשי הרפואה מכל אומות העולם, כאשר אנו פועלים אך ורק מכוח התורה והציווי של הצלת נפשות מישראל".

חבר נוסף בועד הרבנים, הרב אריה דביר, אמר: "לא שייך שיהודי ירא שמים יתנדב במד"א ללא התנדבות מקבילה בארגוני ההצלה החרדיים כדוגמת איחוד הצלה, המבדילה ומגדרת אותם משאר המתנדבים בנושאים רבים שעל יהודי ירא שמים להיבדל מהכלל. המסגרת הדתית- חרדית היא זאת שנותנת את הלגיטימציה והאפשרות להמשיך ולהתנדב במד"א".

בדברי הסיכום, פנו ראשי הארגון להנהלות מד"א המקומיות ולהנהלה הארצית, בדרישה להכיר בארגוני ההצלה החרדיים כארגונים הבאים לסייע להצלת חיים ולסייע למד"א בהיערכות וטיפול במקרי חירום בישראל ולא כתחרות אליה, לקבל את דרישת גדולי ישראל והציבור החרדי הדורש בידול של המתנדבים בתוך מד"א, ולהפסיק את ההתנכלות למתנדבים בשל שייכותם לארגוני ההצלה החרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד