י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ממצאים חיוביים בניסויי חברת 'בריינסטורם'

חברת הביוטכנולוגיה 'בריינסטורם', של איש העסקים החרדי, חיים יעקב לייבוביץ', מתקדמת לקראת פריצת דרך. מומחה בילאומי לפצעי חוט השדרה הגיע לישראל להיפגש עם ראשי החברה

ליבוביץ עם אביגדור ליברמן. צילום:  י. בלינקו
ליבוביץ עם אביגדור ליברמן. צילום: י. בלינקו

מחקרי חברת 'בריינסטורם' מתקדמים לקראת פריצת דרך. ד"ר מרטין גרומט, מומחה בעל שם בינלאומי לחקר פציעות בחוט השדרה, הגיע לישראל על מנת להפגש עם הנהלת חברת בריינסטורם על מנת לדון בתוצאות המחקר שהחברה ערכה לטיפול בפציעות חוט שדרה.

'בריינסטורם' נרכשה לפני כשנה על ידי איש העסקים החרדי, חיים יעקב ליבוביץ', תמורת 5 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח טיפולים חדשניים למחלות עצב, דוגמת פרקינסון, ALS, ופגיעות טראומה בחוט השדרה.

ברשות החברה טכנולוגיה בלעדית המוגנת כפטנט, הכוללת לקיחת מח עצם מגוף האדם, והפיכת חלק מהתאים שבו לתאי-עצב של מערכת העצבים המרכזית. מדובר באותם תאים שמותם מביא למחלות איומות אלו.

בחודשים האחרונים ערכה החברה ניסוי גדול עם אונברסיטת רוטגרס בארצות הברית, בו הושתלו תאים שפותחו על ידי החברה למכרסמים הסובלים מפגיעות בחוט השדרה, על מנת לבחון את יעילות הטיפול. ניסוי קודם, בהיקף קטן יותר, הראה ממצאים חיובים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחרי דיון והחלטות על מחקרים הנוספים ודרכים להתקדם בניסויים לקראת טיפול בבני אדם, תוציא החברה הודעה לציבור עם ממצאים מעניינים ביותר.

בשבועות הקרובים תציג 'בריינסטורם' ממצאים מדעיים חשובים נוספים, ממחקרים שנעשו הן בחברה והן באוניברסיטאות איתם החברה עובדת, הנוגעים לטכנולוגיה הבלעדית. הממצאים יוצגו, בין היתר, בכינוס בינלאומי של 'אגודת תאי הגזע הישראלית' שיערך בתל אביב בשבוע הבא, שם יציג מדען מהחברה תוצאות מחקר חדש שנעשה ב'בריינסטורם'.

חשוב לציין, כי ישראל נחשבת אימפריה בתחום המחקר של תאי הגזע (המחקר הראשון שפרץ את הדרך בנושא נעשה בשיתוף עם חוקר ישראלי – י.כ.), ובקהילה המדעית מחכים לראות את הפיתוחים האחרונים בתחום בישראל.

קישורים:
חברת ענק המייצרת תרופות רוצה שותפות עם 'בריינסטורם'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד