י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מאיר רובינשטיין מציג: 'ביתר פמלי'

בכנס שנערך השבוע במלון 'אווניו פלאז'ה' בברוקלין, הוקם ארגון 'ביתר פמלי', שנועד לסייע לנוער, לחברה ולקהילה בביתר עילית. צפו בסיכום ובתמונות מהכנס ומהביקוריו של רובינשטיין אצל רבנים ואדמורי"ם

מאיר רובינשטיין אצל האדמו"ר ר' אהרן מסאטמר
מאיר רובינשטיין אצל האדמו"ר ר' אהרן מסאטמר

עשרות רבנים ואישי ציבור, ידידי העיר ביתר עילית, השתתפו השבוע בכנס היסוד להקמת קרן 'ביתר פמלי' – הקרן לקידום פיתוח ועידוד פרויקטים בתחומי החינוך, החברה, הרווחה והתעסוקה של העיר ביתר עילית. את כנס היסוד שנערך באולם 'אווניו פלאז'ה' בברוקלין יזם ואירח המליונר האמריקני, ר' אהרן נאה.

רובינשטיין סיפר בדברים שנשא בכנס, כי בביתר מתגוררים ארבעים אלף נפשות, מתוכם עשרים וחמישה אלף ילדים."תושבי ביתר, ובמיוחד ילדי העיר, מוקירים ומעריכים את העושים והמעשים למען שגשוגה של העיר שהפכה בשנותיה הקצרים יחסית לחוד החנית ביישובים החרדים" . רובינשטיין סקר בפני המשתתפים את ההיסטוריה, הקצרה יחסית, של העיר ביתר מאז הקמתה ועד היום. בנוסף, הוא הציג בפני הנאספים את מטרות הקרן ויעדיה.

"קרן 'ביתר פמלי' תתמוך בהפעלת קורסים וחוגי ההעשרה לתלמידים ומורים בתחומים שונים בארבעת מרכזי הלימוד וההעשרה לנוער" דיווח רובינשטיין, והוסיף: "כמו כן תתמוך הקרן ב'פרויקט חונכים' שתפקידו לאיתור לקויות למידה בילדים וטיפולם".

כנס היסוד לביתר פמלי. נואם: הנגיד אהרן נאהצילום: כנס היסוד לביתר פמלי. נואם: הנגיד אהרן נאה
כנס היסוד לביתר פמלי. נואם: הנגיד אהרן נאה


רובינשטיין אמר כי הקרן תתמוך בהפעלת מדרשות תורניות ומסגרות חינוכיות לנוער המתקשה להיקלט במסגרות הלימודים הרגילות. לדבריו, "הקרן תסייע במתן תמיכה להעמקת מעורבותם של ארגוני הקירוב להתמודדות עם הנוער שלא נמצאו עבורם מסגרות מתאימות".

קרן 'ביתר פמלי' תתמוך גם בפרויקטים רבים בתחומי הרווחה כמו הצהרונים לילדי בתי הספר והתתי"ם, בהם זוכים הילדים ממשפחות ברוכות ילדים או משפחות בהן האם עובדת, לבית חם ואוהב ומסגרת מתאימה להכנת שיעורים.

"בכל הקשור לגיוס משאבים לקרן, אני צריך את עזרתכם" אמר ראש העיר, והוסיף: "בכוונתי לגייס לקרן את המשאבים הדרושים גם להשלמת חדר המיון הקדמי 'מדיקל סנטר' שבנייתו טרם הושלמה בשל קשיי תקציב. מטרה נוספת של הקרן היא לגייס את המשאבים הנדרשים, כמו גם משקיעים, לקידום הכלכלה העירונית באמצעות פיתוח מקומות תעסוקה בעיר, הכוונה מקצועית למסלולי הכשרה באווירה המתאימה. גיוס חברות, מפעלים, השקעות ומיזמים בעיר".

מאיר רובינשטיין בביקורו אצל האדמוצילום: מאיר רובינשטיין בביקורו אצל האדמו
מאיר רובינשטיין בביקורו אצל האדמו


עוד נשאו דברים בכנס: הגר"נ טננבוים, יו"ר אגודת הרבנים דארה"ב, הרב אליעזר וויס, יו"ר וועד הכשרות בניו יורק ומועמד היהדות החרדית למועצת העיר ניו יורק, מר דיויד גרינפלד. במהלך הכנס נבחרו חברי נשיאות הקרן: ר' אהרן נאה, ר' פנחס (פיני) ראנד מפלטבוש ור' אברהם הלפרין ממנהטן.

במהלך ביקורו בארה"ב כובד רובישנטיין בתואר 'אורח הדינר השנתי של אגודת ישראל בארה"ב'. במהלך הביקור הוא נפגש עם ר' שמואל בלום, סגן יו"ר 'אגודת ישראל' באמריקה ומר דב הייקינד, חבר מועצת ניו יורק.

כמו כן, נועד רובינשטיין עם אדמורי"ם ורבנים רבים, בהם: האדמו"ר ר' אהרן מסאטמר, האדמו"ר ר' זלמן לייב מסאטמר, האדמו"ר רמ"ד אונגר מבאבוב, האדמו"ר מסקווריא. האדמו"ר מרחמסטריווקא-ארה"ב, האדמו"ר מנובמינסק, הגר"מ וולפסון, רב ד'קהל 'אמונת ישראל', הגר"ש קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה, הגר"ד פיינשטיין, ראש ישיבת 'תפארת ירושלים' והגר"א פלדמן, ראש ישיבת 'נר ישראל'.

קישורים:
לאלבום תמונות מהכנס ומהביקורים - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד