ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האדמו"ר מבעלזא: האינטרנט הפיל חללים רבים

במשא נדיר ומפתיע שניתן אתמול, התריע האדמו"ר: "האינטרנט נחוץ, אך הוא מלא במכשלות". ודרש: "להתחבר רק לאינטרנט הכשר". הנאום במלואו

נחוץ אך מסוכן. האדמו"ר מבעלזא. צילום ארכיון: שוקי לרר
נחוץ אך מסוכן. האדמו"ר מבעלזא. צילום ארכיון: שוקי לרר



אתמול (ב), לאחר תפילת ערבית של מוצאי חג השבעות, ערך האדמו"ר מבעלז שליט"א הבדלה בבית מדרשו בירושלים. באופן חריג, ביקש האדמו"ר לדבר בפני קהל חסידיו. בדבריו הוא דיבר על הסכנות שבאינטרנט ודרש מחסידיו: "מי שמוכרח לצורך פרנסתו, שיתחבר אך ורק לאינטרנט הכשר". להלן נאומו המלא של האדמו"ר כפי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

"היום היה חג השבועות, איתא בגמרא - בני ישראל אמרו 'נעשה ונשמע' מלמד שהקב"ה 'כפה עליהם הר כגיגית'. והקשו התוספות, למה היה צריך לכפות עליהם את ההר, הרי בני ישראל קיבלו עליהם את התורה ברצון כשאמרו 'נעשה ונשמע'.

"ובספרים הקדושים תירצו דאכן שישראל קיבלו עליהם את התורה ב'נעשה ונשמע' הם היו במדרגה גדולה, והשם יתברך חשש שמא בני ישראל לא יישארו כל הזמן במדרגה הזו, ועל זה כפה הקב"ה את ההר על בני ישראל שיצטרכו לקבל את התורה ובאם לאו שם תהא קבורתכם, המטרה הייתה שלא בשעת מתן תורה אלא לאחר מתן תורה כשבני ישראל ירדו ממדרגתם יוכלו להמשיך לקיים את התורה.

להשתמש רק בכשר. האדמור מבעלזא מדבר, אתמול לאחר הבדלהצילום: להשתמש רק בכשר. האדמור מבעלזא מדבר, אתמול לאחר הבדלה
להשתמש רק בכשר. האדמור מבעלזא מדבר, אתמול לאחר הבדלה




"הנה עכשיו הי' חג השבועות קבלת התורה, ובוודאי שכל אחד התעורר וקיבל עליו קבלות טובות וקיבל את התורה מרצון וכולם היו במדרגה גדולה, אבל עכשיו מגיעים הימים הרגילים ימי הקיץ, וצריכים שמירה על גב שמירה כדי להינצל מכל המכשלות, וכל אחד רוצה לשאר באותו מדרגה כמו שהיה בשבועות, כל אחד הולך למקומו, מי שלומד מה טוב לו, ומי שאינו לומד כל היום צריך לקבוע עתים לתורה.

"יש כזה דבר הנקרא אינטרנט, זה לא דבר חדש, זה כבר כמה שנים שמתעסקים בזה, מצד אחד הוא דבר נחוץ מאוד לאלו שצריכים אותו מוכרחים להשתמש לזה לצורך עבודתם, אולם מצד שני היא דבר מלא מכשלות וניסיונות, וכבר הפיל חללים רבים רחמנא ליצלן, וידוע שאין הקב"ה מביא ניסיונות על הדור אלא אם כן יכולים להינצל מזה.

"ישנם כמה אברכים תלמידי חכמים ועסקנים מומחים שישבו לטכס עצה ועמלו רבות לחפש איך יכולים להינצל ממנה והגיעו לאיזה שהוא דרך עם מכשיר מיוחד שיוכלו להשתמש באופני המותר והוא רוב רובו כשר.

"אשר על כן, אני מבקש מכל אחד שצריך להשתמש באינטרנט שישתמש אך ורק במכשיר הזה ובאופנים האלו המותרים בכדי להינצל מן המכשלות.

"והשי"ת יעזור שנזכה לקיץ בריא וכל טוב".

כל הזכויות שמורות. אין להעתיק את התמונה, הטקסט או חלק ממנו

קישורים:
האדמו"ר מבעלזא: להתרחק מהאינטרנט!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד