י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

להוציא את המיץ

מיץ טבעי – הטיפול הטבעי למניעת מחלות וירידה מבוקרת במשקל

להוציא את המיץ



פתגם סיני אומר: "מי שאין לו זמן וכסף להשקיע בבריאות היום, ימצא אותם מחר כדי להשקיע במחלות".

הדבר נכון גם לגבי מחלות לב וכלי דם. הללו לא היו נפוצות בעבר אלא התפתחו עם אימוץ אורח החיים המערבי, הכוללת תזונה רוויה שומנים מהחי, זיהום אוויר, עישון סיגריות, אי פעילות גופנית, מתח נפשי ועוד. לעומת זאת קיים אורח חיים הידוע ממחקרים רבים כמקטין את הסיכון לחלות במחלות הללו.

אורח חיים זה יכול גם לתקן נזקים שכבר נעשו. כמו כן, לפי העדויות, ישנן אוכלוסיות שונות בעולם שאינן לוקות במחלות כלי הדם, למשל עם ההונזה, הכושים העבריים מדימונה ועוד וזאת בשל אורח חייהם השונה. כך גם אוכלוסיות שלא חלו בעבר במחלות הללו, לקו בהן תוך עשור לאחר שאימצו אורח חיים מערבי. בעיית כלי הדם ומחלות הלב קשורות בעיקר לתהליך של הריבוד הטרשתי של כלי הדם. חומרת הטרשת וקצב התהליך תלויים אך ורק בנו ובאורח החיים אותו אנו מנהלים.
טוב לדעת שמצב הטרשת הינו הפיך בדרך כלל. וזאת באמצעות טיפול טבעי המאפשר לגוף האדם לטפל בעצמו, כך שהדבר יבטא שינוי אמיתי בחילוף החומרים הכללי בדם. תזונה נכונה המותאמת לגוף יכולה להפסיק את תהליך הטרשת, צום מים יכול להאיץ את תהליך ההחלמה והשיקום. פעילות גופנית ופעולות תומכות נוספות, עשויות גם הן, לשפר את מצב כלי הדם בצורה דרמטית.



מילון הירקות ותרומתם לבריאות

• כרוב - עוזר להילחם באולקוס ובאסטמה

• מלפפון - עשיר באשלגן ומסייע לצמיחת השיער והציפורניים

• לפת - מנטרלת עודף חומציות ומסייעת לבריאות העור

• פטרוזיליה - מנקה את הדם, הכליות והכבד ומשפרת את הראייה

• סלק - עוזר לעיכול תקין ותורם לכבד

• סלרי - משכיח כאבי פרקים ונלחם בנדודי השינה

• בצל - נלחם בזיהומים ובמחלות עור

• חסה - עוצרת את נשירת

כל המקדים הרי זה משובח

כבר בשנת 1951 פורסם מאמר בירחון המדעי LANCET המוכיח כי שינוי משמעותי בסוג התזונה יכול לגרום לכלי הדם הסתומים בעקבות תהליך הטרשת להיפתח ולגרום בכך לירידה משמעותית באחוז התמותה.

תזונה טבעית עשויה להוביל תוך מספר שבועות להפחתה של עד 60% ברמות ה'טריגליצרידים', כולסטרול כללי, LDL כולסטרול, VLDL כולסטרול והאוריאה בדם. שיפור משמעותי זה בתמונת הדם יש לו ללא כל ספק השפעה על מידת הטרשת ועל הסימנים הקליניים של מחלת הלב.

ככל שיקדים האדם לאמץ אורח חיים שונה, ויפעיל אמצעים נוספים לסילוק הרובד הטרשתי כך הוא ימנע מעצמו מחלות קשות, וימנע מעצמו סבל וחרדות מיותרים. אין להסכים לקבל את הטיפולים הקונבנציונאליים כפיתרון יחיד: יש לקחת אחריות ולנקוט בכל הפעולות שיכולות להבריא את הלב ויחד עם כך גם בעיות בריאות אחרות.



המיץ הטבעי, התרופה הטבעית

אין כמיצי פירות וירקות טריים כדי להזין לנקות ולחזק את הגוף. מיצים טריים של פירות וירקות הם מזון חשוב ובעל ערך תזונתי גבוה, מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ואנזימים המשלימים ומתגברים את פעולתם של חומרים מזינים אחרים, ובכך מאפשרים לגוף להפיק את המירב מהמזון שהוא מקבל.

ולמה מיץ? בשתי כוסות מיץ ירקות למשל יש אותה כמות ויטמינים, מינרלים, ואנזימים שיש בשתי מנות גדולות של סלט ירקות. מכוס מיץ אחת מקבלים מ- 1/2 ק"ג של פרי או ירק. זאת אומרת שהריכוז מאד גבוה ולא תמיד אנו מסוגלים לאכול כמות כזאת בארוחה אחת.

כשאנו שותים אותם כמיץ, כל אותם חומרים מזינים נספגים בגוף בתוך דקות. אם נצרף לשתי כוסות המיץ גם מנה גדולה של סלט מירקות חיים, ומאודים עם גרעינים מלאים ואגוזים שונים, נספק לגופינו ויטמינים ומינרלים בכמות גדולה פי חמישה מן הקצובה היומית המומלצת. המיצים נספגים בגוף בקלות רבה מאד, כמעט ללא מאמץ של מערכת העיכול. אי לכך, האנרגיה המתפנה ממערכת העיכול מוזרמת ל"תיקון" ולאיזון חסימות ומחלות שונות. למשל, מיצי ירקות ירוקים מסייעים להרזיה על ידי המרצת חילוף החומרים בגוף. הם מכילים ויטמין B קומפלקס. גם מיצי הדרים מכילים ויטמין זה.

הכלורופיל שמצוי בעלי הצמחים הירוקים מחטא וממריץ את פעולת התאים ואת התחדשותם ומסייע בבניית כדוריות הדם האדומות. יש לו השפעה מצוינת על ניקוי מערכות הגוף. מולקולת הכלורופיל דומה מאד למולקולת ההמוגלובין שהוא החומר שנושא את החמצן בדם.

כמו כן כל המיצים הטריים מכילים חומצות אמינו קלים לעיכול, וחשוב ביותר לדעת שמיצי נבטים ומיצים מירקות עליים ירוקים מכילים את הריכוז הגבוה ביותר של חומצות אמינו חיוניות.
מיץ אבטיח ומיץ מלפפון הם מסייעים באופן טבעי לבעיות במערכת העיכול ובטוחים לשימוש. מיצי ירקות כתומים, צהובים וירוקים המכילים פרו-ויטמין A, עשויים לסייע במניעת צורות מסוימות של סרטן.

כל מיצי הפירות והירקות הטריים הם מקור מצויין לוויטמין C הפופולרי ביותר ונחשב כמסייע בריפוי הצטננות, מחלות לב, סרטן ומחלות נוספות. הויטמין מגן על סיבי העצב, הבלוטות המפרקים ורקמות החיבור מפני התחמצנות. הוא גם מסייע בספיגת הברזל בגוף.

ויטמין E גם מונע חימצון ומסייע לפעולת הלב. הוא נמצא בסלק, סלרי וירקות ירוקים (הוא נמצא גם באגוזים, דגנים וגרעינים מלאים). למיצים טריים ערך תזונתי גבוה, אך יש לדעת כי אין הם תרופת פלא. לטווח רחוק, נוכל להפיק מהם תועלת רבה אם נשלב אותם בתוכנית תזונה מאוזנת.
מיצים טריים מכילים גם כמות גדולה מאד של נוזלים, מים טהורים שהצמח או העץ זיקקו בדרך טבעית, שהם המרכיב העיקרי של הגוף. הגוף מכיל כ- 65% מים. שתיית מיצים טריים היא הדרך הטובה והבריאה ביותר להרוות את הצימאון.

המיץ הטבעי, דיאטה מעולה לניקוי הגוף

דיאטת מיצים, מנקה את הגוף בדרך מהירה ובטוחה ועוזרת לנו למלא את המצברים. דיאטות המיצים הקצרות המסייעים לתהליך הניקוי של הגוף, הם אמצעי אידיאלי לרפואה מונעת. הם ממריצים את תהליכי חילוף החומרים והניקוי של הגוף, הקילוגרמים נושרים, העור הופך צח ומתוח, השיער זוהר והעיניים בורקות, איברי העיכול נחים ומשקמים את עצמם.

מיץ לניקוי כלי הדם

כדי למנוע את התפתחות התהליך הטרשתי בכלי הדם וניקוי כלי הדם ממומלץ לנקוט בדיאטת מיצים המבוססת על מגוון פירות וירקות כאשר ישנו דגש על עלים ירוקים.

אין להפוך את שתיית המיצים להרגל קבוע יום יומי, היות והעדיפות תמיד תהיה על אכילת הפירות והירקות במצב השלם היות והם מכילים הרבה תאית וסיבים החשובים לשמור על מערכת עיכול בריאה ויציאות סדירות. אלא יומיים בשבוע לערוך דיאטה המבוססת על מיצים בלבד.
מומלץ להימנע משימוש במיצים תעשייתיים המכונים "טבעיים", משוחזרים וכד'. מיצים אלה מופקים בדרך כלל מפירות וירקות באיכות ירודה אשר טופלו בחומרי הדברה ומוספים להם סוכר וחומרי שימור. את המיץ רצוי לשתות מיידית לאחר סחיטתו כדי שלא יתחמצן.

חניתה הרשקוביץ היא מטפלת הוליסטית בתזונה כדרך ריפוי בגישת "הבריאות הטבעית", מאמנת אישית וקבוצתית ומנחה סדנאות. מיסדת חוות הבריאות "מדבריא". www.midbary.com

בריא לדעת בריאות רפואה משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד