י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך הובך ח"כ ליצמן בכינוס חסידי גור בב"ב

אלפי חסידי גור השתתפו אמש בכינוס הסברה של ח"כ יעקב ליצמן בבני-ברק. אלא שהפעם התרחשה תקרית בלתי נעימה, וליצמן נאלץ לקום ולהכחיש את דברי הרב מאיר פלקסר, מראשי ישיבת חידושי הרי"מ

ליצמן נואם. צילום ארכיון
ליצמן נואם. צילום ארכיון

אמש (מוצאי-שבת) התקיים בבני-ברק כינוס ההסברה השלישי של ח"כ יעקב ליצמן. קהל היעד הפעם: ציבור חסידי גור, המתגוררים בגוש דן.

במהלך השבועיים האחרונים התקיימו כינוסים דומים בירושלים ובאשדוד. לכינוס בירושלים הופיעו גם ציבור חסידי גור מבית שמש, רמות והר נוף. לכינוס באשדוד הצטרפו גם ציבור החסידים מקרית-גת ומערד.

אמש התקיים בבני-ברק הכינוס השלישי והחותם - עבור החסידים מאזור גוש דן, אליו נהרו גם אברכי החסידות מתל-אביב ופתח-תקווה.

בפני האלפים שהצטופפו באולם סמינר חסידי גור ובמבואותיו נשאו דברים הרב ישראל פישביין חבר בד"ץ אגודת ישראל ומרבני גור, הרב יוסף קופרברג יו"ר אגודת ישראל, הרב חנוך זיברט מזכ"ל אגודת ישראל, הרה"ג מאיר פלקסר מראשי ישיבת חידושי הרי"מ, וכמובן כוכב ערבי ההסברה - ח"כ יעקב ליצמן, שזכה לאהדה רבה מהציבור בכל שלושת הכינוסים.

אלא שבכינוס הפעם התרחשה תקרית בלתי נעימה בעליל.

היה זה במהלך נאומו של הרב מאיר פלקסר, שסיפר מתוך הערכה, כי שמע שראשי מטהו של ניר ברקת, המועמד לראשות עיריית ירושלים, הציעו לח"כ יעקב ליצמן סכום כסף גבוה, ובלבד שיגיע לפגישה עם ברקת לצורכי מו"מ לתמיכה בו, וכי ליצמן סירב בתוקף להצעה.

ליצמן הנבוך, נעמד מיד על רגליו וקטע את דבריו של הרב פלקסר, באומרו: "נכון הוא שלא נפגשתי עם ברקת, אולם הסיפור הזה לא נכון. איש לא פנה אלי ממטה ברקת עם הצעות כספיות".

לרגע השתררה מבוכה בקהל. אבל הדובר, הרב פלקסר, המשיך מיד בנאומו, תוך שהוא מתקן את עצמו ומצהיר כי דבריו התבססו על שמועה בלבד.

עם סיום הכינוס, התגודדו אברכים מבין הקהל סביב ליצמן וביקשו לשאול שאלות. הוא נענה לכולם והשיב לשאלותיהם. דומה היה כי משנתו על האירועים העומדים על סדר היום ברורה מאוד.

גם בכינוס זה, כמו בכינוסים הקודמים, הכריז ליצמן ברורות כי באם לא יהיה שינוי ברור מצד מאיר פרוש, ואם לא יחזור בו בכל הקשור ל'חינוך העצמאי', הרי שהסיעה המרכזית תצביע רק ג' בפתק למועצת העיר, אך לא תצביע לפרוש לראשות העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד