י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההתקפות נגד גור, שנאה או כעס?

מתוך בליל התגובות והדיונים לאחר הבחירות האחרונות, בכל הקשור לעמדת ופעילות חסידות גור, שלפנו שני עמדות, מנוגדות אך שקולות ומנומקות • הגולשים 'קהלת' ו'חוסיד123' מחליפים דעות

חסידי גור (צילום אילוסטרציה: עוזי ברק)
חסידי גור (צילום אילוסטרציה: עוזי ברק)



"חוסיד123": גור - קדושה ולא פוליטיקה

שלום לך מר קהלת הנכבד

אבקשך לנסות לפחות להתייחס עניינית לתוכן מכתבי ללא דעות קדומות כאלו ואחרות.

מאז הבחירות אינך מפסיק לרגע לכתוב הייתי אומר באובססיביות של ממש נגד כל מה שקשור לגור עם שנאה כבושה המזכירה לא אחת את סגנון דיבורו של היהודי המדבר כנגד הנאצים רח"ל, ורוממות א-ל בגרונך, מה זה נקרא! הגורים חיללו שם שמים בזה שהם הסיתו אנשים נגד התורה והיהדות, אתה חוזר על מנטרה זו ללא הפוגה עד שאתה עצמך התחלת להאמין בזה שאכן זו בעייתך נגד חסידי גור, ותמיד עם אותה סיומת "לא נסלח לדראון עולם" וכדו'.

מעלעול קצר בין האשכולות הישנים בפורום ניכרת שנאתך העמוקה לגור הרבה הרבה לפני ש"חיללו שם שמים" לדבריך, אתה מתקיף ללא הרף זה זמן רב ועכשיו ב"ה עלה זממך בידיך וקבוצה שולית מהחסידות הנ"ל אכן עשתה מעשים אשר לא יעשו, בסדר אבל מה היתה הסיבה לשנאה העמוקה עוד הרבה לפני הבחירות מה גור עוללה לך לפני הבחירות כשכבר אז הגבת בשנאה תהומית נגד גור

תאמר לי אתה יודע בכלל מה זה גור? יש לך מושג על הררי הקדושה והטהרה, תורה, תפילה יראת שמים, וכו' וכו' הנובעים בגור כמעיין שאין לו הפסק, האם נכנסת פעם בעשי"ת לגור לראות אלפי בחורים ואברכים המשליכים את כל הבלי העולם מאחורי גוום ועוסקים בעבודת ה' תחת הנהגתו של מרן אדמו"ר שליט"א, האם אתה כיהודי שנראה מאוד נבון ומבין עניין חושב באמת שגור מתבטאת בפוליטיקה ובאופן התנהולתה במישור הציבורי.

האם אתה חושב שחסיד גור ממוצע מחנך את ילדיו ללכת בדרכי יענקל ליצמן, יוסל קופרברג, חנוך זייברט, או בדרכי הגה"ח רבי זעליג שטיצברג זצ"ל, הגה"ח רבי מוטל מיירנץ, הגה"ח רבי ישראל דוד רוסט שיבדלו לחיים וכדומה להם, איך לא רועדות ידיך על המקלדת בשעה שאתה משמיץ ציבור קדוש כזה ואתה מלבה נגדו כזו שנאה, וכי כולם או לפחות רובם שם פוליטיקאים???

יאמר ברורות גור הינה חסידות קדושה הדורשת מאנשיה שלמות ללא פשרות בתורה עבודה ירא"ש וכו', גור הינה חסידות הדבקה בכל ליבה נפשה ומאודה במורי דרכיה זצוקללה"ה ויבלחט"א כ"ק מרן שליט"א ונכונים לילך עבורם ועבור רצון קדשם באש ובמים, גור הינה חסידות שחרטה על דגלה בדם ובדמע את הפסוק קדושים תהיו - וכסיום הפרשה דמיהם בם, והסביר הרבי מקאצק - גם אם עולה לך דם קדוש תהיה, זה גור, נקודה.

הייתי מבין לו היית תוקף אנשים מסוימים על מעשים מסויימים, אבל להתקיף את גור בכללותה אין זה נכון והדבר כרוך בכמה וכמה לאווין וארורין.

אקווה שתנסה לפחות לחשוב האם אני צודק.

"קהלת": גור התדרדרה ואינה כבעבר

אשתדל לענות על ראשון ראשון.

1. גל המחאה בגין חילול ה' הנורא שעשו חסידי גור בירושלים, אינו בא ממני ואינו יכול להיות מוזן או מווסת על ידי מאן דהוא, מדובר במחאה עממית עצומה של כלל הציבור החרדי בארץ הקודש וגם בתפוצות, על מהלכים שבוצעו על ידי חסידי גור ונתפסים בעיני כלל הציבור כחילול ה' נורא.

לא מדובר באובססיה או בחזרה על מנטרות שחוקות, אלא בנסיון לעמוד מול נסיונות הטשטוש, שגם קיבלו ביטוי במאמר המערכת של המודיע מאתמול, כאילומדובר בשוליים או שולי שוליים, בזמן שעיני כולנו ראו ולא זר, את המערכת המאורגנת והמסודרת של ביצוע המערכה לחילול קדושת ירושלים.

2. אין לי מושג כמה רחוק עלעלת בפורום, אני חבר כאן כמעט חמש שנים, כתבתי כאן למעלה מ-5000 הודעות, והיו תקופות בהם "נאשמתי" כאן בפומבי כאילו אני עוזרו או חברו של ליצמן, חפש ותמצא. אני בן אדם פשוט יהודי ירושלמי שכואב את חילול ה' ואת הפיכת ה'קומבינה' לתורה, ששיאה במערכת הבחירות לעירית ירושלים תשס"ט.

3. אני יודע מה זה גור, אני יודע מה זה ר' זעליג שטיצברג, את ר' מרדכי מיירנץ הכרתי בעבר באופן אישי ממש, אם היית מכיר את הביוגרפיה שלי, לא הייתי צריך להסביר לך יותר כמה אני מכיר את גור, את הקדושה שלה את התוכן ואת אש הקודש היוקדת בו - בליבו של החסיד.

אבל חייבים להודות שדברים השתנו, גור של היום היא אינה גור של מרן ה'בית ישראל' זיע"א ואפי' לא של אחיו מרן ה'לב שמחה' זיע"א וה'פני מנחם' זיע"א, גור של היום מטפחת עסקנים על מצע של 'קונגרס הבכירים', 'פורום מנהלים', 'צוותי היגוי כלכלי', הפקות ענק מרהיבי ומנקרי עינים ברחבי תבל, המוסרטות ומופצות בכל מקום, למען דעת מיהו האיש שככה יעשה לו כבוד יקר וגדולה, העשיר, העסקן, התחמן, הקומבינטור, מנהל המוסד, החברמן, הפוליטיקאי המשופשף. אלו האנשים שמקבלים במשך חודשים בימות קבועות ופינות בולטות בבטאון הסיעתי בשביל להביע את הגיגיהם ואת מחשבותיהם, לפני ואחרי כל כינוס ופרוייקט ראוותניים שכאלו.

בגור של היום, ואולי נעים לכם שלא לראות ולא לדבר על כך, יושבים בביהמ"ד בימי עשי"ת הרבה פחות אברכים מסך כל אלו המתנתקים מביתן ועולים ירושלימה, חלקים גדולים מהם כלל לא דורכים בביהמ"ד בעשי"ת, יתכן שאתה לא מסתובב ברחובות ובקניוני ירושלים ולכן תצטרך להסתפק בעדותם של אלו שכן נמצאים שם, ואולי חבל שאתה לא רואה את מה שנעשה מחוץ לכותלי ביהמ"ד.

השנאה והכעס על חסידי גור בכלל הציבור החרדי בימים אלו, ידועה הלא לכולם, אני בטוח שאתה רואה את תגובות הכעס והמשטמה ברחוב כלפיכם, האם אין אתם צריכים לחשוב לרגע על מה זה בא? לפטור את הכל בתירוץ מתחסד של אנטישמיות ושנאה לחזקים זה מספיק?

אתה מדבר על יחידים, ואנו שנינו יודעים שמדובר היה בקמפיין רחב ומסודר בביצוע של עשרות ואולי יותר מכך של אברכים, שעשו כל שביכולתם כדי לשכנע את הבוחרים החילוניים כמה פרוש ידאג לכפיה דתית בירושלים וע"כ יש למנוע ממנו את השלטון, כל מי שהסתובב ברחובות ירושלים, או שיש לו קשר עם תושבים חילוניים, נוכח לראות בעצב את העובדה, שהם הבינו כי בבחירות אלו הם זכו לשותפים נאורים מתוך הציבור החרדי שנחרדו מכוונותיו של פרוש לבצע כפיה דתית בירושלים, לסגור את העיר בשבתות ולהפוך את קווי האוטובוסים למהדרין וכדו', והם באים בס"ה להצטרף לחילונים במאבקם למנוע התחרדות כזו של ירושלים.

תצא לרחוב, תדבר עם חילוני ממוצע, ותבין שהוא תופס היום אתכם - חסידי גור, כשותפים למאבקם כנגד התחרדות ירושלים, אתם חסידי גור מייצגים היום בעיני החילוני הממוצע את החרדים הנאורים שמתנגדים לכפיה דתית, לעומת מאיר פרוש שהוא ואנשיו הפנאטים תכננו לעשות את כל הדברים האלו.

הלא תבושו? הזוהי תורתם של ר' זעליג שטיצברג, של ר' מרדכי מיירנץ של ר' ישראל דוד רוסט? הזהו המימוש המעשי של הווארט הנפלא של הרבי מקאצק, קדושים תהיו - דמיהם בם?

מאוד קל להשקיט את המצפון ואת מה שרובץ על הלב באמירה: אנחנו טובים, ורק קהלת המטורף שמתוסכל מתוצאות הבחירות וכו וכו' יורד עלינו באובססיביות ובאנטישמיות וכיו"ב, אבל מחסידי גור שבהכירי אותם מקרוב, הערכתי אותם ביותר מכך, ציפיתי למבט פנימה מעמיק הרבה יותר, בנסיון ללמוד את גורמי הכשל הנורא שנעשה על ידכם, ומאמץ כן ורציני לסלק את הקוצים הסובבים את השושנה, ולתקן את הליקויים הנוראים הללו לבל ישובו לכיסלה.

אני בטוח ומשוכנע במאת האחוזים, שכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מגור לא מודע לגודל חילול ה' הנורא שנגרם כאן, ולו ידע, היה הופך עולמות מפרק סלעים ומשבר עצים על מנת לתקן את אשר נעשה, ולמנוע הישנות של דברים מעין אלו, אלא וזאת גם אתם יודעים, הוא אינו מדווח באופן אמיתי על המתרחש בחוץ, וגם יעקב אבינו הסתירו ממנו משמים דברים מסויימים, וגם אז, אי ידיעתו של יעקב אבינו, לא מנעה את חרון האף שניתך על עם ישראל בגין מה שקרה.

והשם ירחם על עמו ישראל, בתפילה ובאמונה שתשקט המחאה הציבורית הרחבה על חילול כבודו ית' את חרון האף היכול ח"ו להיווצר ממעשים כאלו שנעשו.

אסיים במילותך הנבונות: אקווה שתנסה לפחות לחשוב האם אני צודק.

קישורים:
מקור: פורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד