י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במוצ"ש: ההילולא של הצדיק מזויעהל

אלפי אנשים יעלו לקברו של הצדיק ר' משה גדליה מזויעהל בירושלים, במוצאי שבת הקרובה, פרשת חיי שרה. הגברת שגילתה את הקבר, מנוחה ירט, מספרת על הניסים והנפלאות שרואים על קברו של הצדיק

הצדיק מזויעהל. מחולל ישועות
הצדיק מזויעהל. מחולל ישועות

הרווקים שבינינו ישמחו בוודאי לשמוע את הסיפור הבא, שסופר ל'בחדרי חרדים' על-ידי הגברת מנוחה ירט, ש"גילתה" את קבר הצדיק מזויעהל, ופרסמה אותו לציבור הרחב.

"ביום בהיר בחודש סיוון, הגיעה ש.י. להתפלל בציון הקדוש של הרב מזויעהל, וביקשה מבורא עולם שיחוס וירחם על בנה, בחור בגיל 26, שלומד באחת הישיבות הליטאיות במרכז בארץ ועדיין לא נישא. אמו הגיעה "לעשות" למענו את הסגולה של שני חמישי ושני, דהיינו להתפלל על קבר הצדיק שלושה פעמים רצופות.

באותו יום ממש, הגיעה גם ג.ל. להתפלל בציון הקדוש, וביקשה מבורא עולם שיחוס וירחם על בתה, בחורה בגיל 25 עובדת ומוצלחת, ממש כלילת המעלות, אך שידוך אין.

ביום חמישי הגיעו השתיים לציון הקדוש ושוב התפללו וביקשו מהבורא שירחם עליהן ועל ילדיהן ויזכו להשיאם כל אחד עם בן זוגו המתאים עבורו.

בפעם השלישית, ביום שני, הגיעו שוב שתי הנשים התפללו וביקשו, ש' פרצה בבכי והתחננה לבורא עולם, בכייה הלך וגבר עד שהמיס את הלבבות של המתפללות מסביבה.

כאשר ג' סיימה להתפלל היא יצאה מבית העלמין ופגשה בש'. היא החליטה שעליה לשאול אותה, מדוע היא בכתה כ"כ, אולי היא זקוקה לעזרתה. כמובן שש' אינה מכירה את ג', וב"מקרה" הן נפגשו שלושה פעמים בציון הקדוש. ג' אכן פנתה אל ש', ושאלה אותה מה קרה, האם היא זקוקה לעזרה כלשהיא?

ש' הביטה לעברה של ג', וענתה לה "רק הבורא יכול לעזור לי". היא גוללה בפניה את סיפורה. לאחר שש' סיימה את סיפורה, היא פנתה אל האישה שעומדת מולה, ושאלה אותה: "ומדוע את הגעת להתפלל כאן בציון?" כמובן שג' סיפרה לש' שגם לה יש בת שזקוקה לשידוך והיא מאוד מוצלחת וכו'... כעבור שבועיים ימים הגיעו ש.י. וג.ל. להודות על הנס, וחילקו שם עוגות ושתייה כאות תודה". זה רק סיפור אחד שמספרת הגב' ירט, ואומרת שכעת הם מוציאים חוברת, שמרכזת את כל סיפורי המופת.

• מי היה הצדיק? שאלנו את גברת ירט.

"ר' גדליה משה מזויעהל הוא בנו של ר' שלמה מזויעהל, הידוע לכולם מסיפורי המופת, ומצדקתו הרבה. הבן לא נפל מאביו והיה צדיק מופלג. אין ספור אנשים נושעו מברכותיו. גם על הקבר אנחנו רואים אין ספור סיפורי מופת".

• מתי גילית לראשונה את הקבר?

"גיליתי אותו לראשונה בערב ר"ח ניסן תשס"ח. ראיתי ישועות, והחלטתי לקחת את זה כפרויקט. הקמנו אוהל, ודאגנו לנר תמיד. התחלנו לפרסם את סגולתו של הצדיק, וברוך ה' היום עולים מאות לציונו. היום (ה') היו כמה מאות איש. יש סגולה מיוחדת, להגיע שני חמישי ושני לקבר, ולהבטיח שלאחר הישועה יגיעו להודות. מניסיון זה עובד. זה עובר מפה לפה, המון רווקים ורווקות נושעו".

• את רוצה לומר משהו לציבור הבאים?

"יום ההילולא במוצאי שבת חיי שרה. הקבר נמצא ב'שיח-באדר' בירושלים. אני מבטיחה לכל מי שיבוא כיבוד קל, וישועה בעזרת ה'", אומרת הגב' ירט בהתלהבות. אתם באים?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד