י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תיעוד: כך פעלה ההסתה בירושלים

'בחדרי חרדים' חושף: רכב מסחרי שנשכר בחברת ההשכרה 'אביטל' בבני ברק, סבב ברחובות ירושלים ביום הבחירות ועליו כרזות אנטי-חרדיות. שוכר הרכב: ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת • בלעדי

החרדים כובשים. אחת הכרזות (צילום: מהיר חימה)
החרדים כובשים. אחת הכרזות (צילום: מהיר חימה)

למרות הכחשות מטהו של ראש העיר הנבחר בירושלים, ניר ברקת, והצהרות מקורביו לפיהם לא נעשה כל שימוש בתעמולה אנטי-חרדית ביום הבחירות האחרון, חושף 'בחדרי חרדים' תצלום המוכיח כי ההכחשות הנ"ל שקריות.

הרכב הנראה בתמונה המצורפת צולם בשעות אחר הצהריים של יום הבחירות (11.11.08), ברח' שלומציון בירושלים. כפי שניתן לראות, הרכב שייך לחברת ההשכרה 'אביטל', שסניפה הראשי והיחיד ממוקם ברח' ז'בוטינסקי 172 בבני ברק ומרבית עובדיה ומנהליה חרדים.

הסתה ברורה. התמונה המפלילה (צילום: מהיר חימה)צילום: הסתה ברורה. התמונה המפלילה (צילום: מהיר חימה)
הסתה ברורה. התמונה המפלילה (צילום: מהיר חימה)

למרות שלוחית הרישוי של הרכב מכוסה במודעה גדולה, הצליח 'בחדרי חרדים' להתחקות אחר עקבותיו. ובכן, על פי עדות אנשי חברת ההשכרה, הרכב, מסוג "פיאט", נשכר במשרדי חברת 'אביטל' בבני ברק, על חוזה ההשכרה, שהיה לעיני כתב 'בחדרי חרדים', חתום ניר ברקת בכבודו ובעצמו.

לא על דעתנו. ניר ברקת (צילום: יוסי שחר)צילום: לא על דעתנו. ניר ברקת (צילום: יוסי שחר)
לא על דעתנו. ניר ברקת (צילום: יוסי שחר)

כפי שניתן לראות בתמונה, הרכב מכוסה בכרזות הקוראות לחילוני העיר לבוא ולהצביע, תוך שימוש בהפחדה מהחרדים. "החרדים כובשים את העיר. כבר הצביעו עד 14:00 53% חרדים, 12% חילונים. לכו להצביע". הנתונים שהוצגו על גבי הכרזות, מיותר לציין, שקריים לחלוטין.

באשר לאנשים שנהגו ברכב ברחבי העיר ביום הבחירות, לא נפרט לעת עתה, למרות שבידינו עדויות חד-משמעיות לגבי זהותם. חשוב לציין, כי הדבקת המודעות באופן המסתיר את לוחית הרישוי מהווה עבירה פלילית.

דוברו של ניר ברקת, אביתר אלעד, מסר בתגובה: "ידוע לכל כי ראש העיר הנבחר הוביל קמפיין בחירות נקי ומכובד, אשר לא הסית נגד הציבור החרדי, כתפיסת עולם. ככל הנראה מדובר ביוזמה נקודתית של פעילים שלא נעשתה על דעתנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד