י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רכבת אווירית לכנס הבינלאומי

הנהירה בעיצומה: מאות רבנים מהתפוצות עושים את דרכם לכנס הבינלאומי להלכה יישומית. הכנס מאורגן על ידי 'יד הרב הרצוג' וביוזמתו של הרב פרופ' אברהם שטיינברג • מחיר מיוחד לגולשי 'בחדרי חרדים'

הרב פרופ' אברהם שטיינברג
הרב פרופ' אברהם שטיינברג

מה משותף בין מרן הגר"ע יוסף לעו"ד יעקב וינרוט, בין הרב יצחק פרץ לשופט אליקים רובינשטיין, בין גדולי פוסקי ההלכה למדענים בכירים וידועי שם? כולם ישתתפו בכינוס ההיסטורי והבינלאומי העומד להתקיים בשבוע הבא בירושלים.

מדובר על כינוס שמעורר הדים בכל רחבי העולם. רבנים וראשי קהילות רבים מהתפוצות, כמו גם מדענים ואנשי רפואה ידועי שם עסוקים בהכנות אחרונות לקראת הגעתם ארצה, ליטול חלק בדיונים המיוחדים שבוודאי ינפיקו כותרות הלכתיות מעניינות.

היוזמה היא של הרב פרופ' אברהם שטיינברג, יו"ר מכון "יד הרב הרצוג" – המוציא לאור של האנציקלופדיה התלמודית - שבמלאת 50 שנה לפטירת מרן הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, החליט לקיים כנס ראשון מסוגו. הכנס יתקיים בין התאריכים ג' – ה' בכסלו תשס"ט בבית הכנסת ישורון בירושלים, ויאגד תחתיו את גדולי הפוסקים עם בכירי המדענים ואנשי המקצוע לדון בסוגיות הלכתיות אקטואליות.

המושבים יעסקו במגוון תחומים המקיפים את חיינו. מתחומי הצבא והמשפט ועד רפואה טכנולוגיה ואיכות סביבה. שאלות כמו: האם מותר לשחרר את גלעד שליט תמורת שחרור מחבלים רוצחים, זיהוי חללי מלחמה באמצעות DNA, נשיא שריצה את עונשו - האם חוזר לתפקידו, הטיפול בחולה הנוטה למות, קביעת רגע המוות, בעיית העירובין בקהילות בחו"ל, הלכות שבת בציוד ביתי חשמלי, מקומה של ההלכה בשמירה על זכויות היוצרים בעידן ההי – טק, שיווק תוצרת הכשרה בשמיטה מהפן החקלאי ומהפן הכלכלי, איכות המים ומניעת זיהומם על פי מקורות ישראל ועוד ועוד.

בכנס זה תשתתף גלריה מכובדת של רבנים ואישים רמי דרג. מעולם הרבנות יטלו חלק בין השאר: מרן הגר"ע יוסף, הרבנים הראשיים הגר"ש עמאר והגר"י מצגר, הגרי"מ לאו, הגר"א בקשי דורון, הרב יצחק פרץ, הרב אביגדור נבנצל, הרב שלמה דיכובסקי, הרב יצחק יוסף, הרב אברהם יוסף, הרב רצון ערוסי, הרב יעקב אריאל, הרב שלמה אבינר ועוד.
מן הצד המדעי-מקצועי ייטלו חלק בין השאר: השופט צבי טל, השופט אליקים רובינשטיין, עו"ד ד"ר יעקב ויינרוט, פרופ' נחום רקובר, השר יצחק הרצוג ועוד רבים. בפאנל מיוחד שיעסוק בסוגיות אקולוגיות והיבטים יהודיים-הלכתיים ישתתפו ח"כ הרב משה גפני, ח"כ זבולון אורלב, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור, מר יצחק (איצ'ה) מאיר וראש העיר מודיעין עילית מר יעקב גוטרמן.
מהוועדה המכינה של הטקס נמסר על היענות שיא של מאות רבנים, אנשי הרבנות הראשית, ראשי קהילות, רופאים ומדענים בכירים שכבר הבטיחו את מקומם בכנס. שמעו של הכינוס הגיע למקומות רחוקים מאד, וכל רב המכבד את עצמו, או איש מדע ורפואה מזדרז בימים אלו להירשם במכון יד הרב הרצוג ולהבטיח את מקומו.

יצוין, כי ההרשמה נסגרת בימים אלו ומספר המקומות מוגבל.

מחיר ההשתתפות בכנס-

לכל הכנס- 360 ₪ ליום- 180 ₪
לאירוע הגאלה- ארוחת ערב ותוכנית אומנותית- 125 ₪
לאירוע הגאלה - ארוחת ערב ותוכנית אומנותית לזוג- 200 ₪

בשיתוף פעולה בין מארגני הכנס להנהלת 'בחדרי חרדים', הושגה הנחה של 40% מהמחירים הנקובים לעיל.

להרשמה ניתן להתקשר ל'יד הרב הרצוג'- 026423242. לצורך קבלת ההנחה, יש לציין את עובדת היותך גולש האתר 'בחדרי חרדים'.




קישורים:
לקריאת התוכנית- יד הרב הרצוג
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד