י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החברה הממשלתית הנפיקה מדליה רשמית של הרבי מליובאוויטש

החברה הממשלתית למדליות ומטבעות הנפיקה מדליה רשמית של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל - ראשונה בסדרה "חכמי ישראל". המדליות הבאות בסדרה: הרמב"ם והחפץ חיים

החברה הממשלתית הנפיקה מדליה רשמית של הרבי מליובאוויטש

החברה הממשלתית למדליות ומטבעות הנפיקה מדליה רשמית של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. המדליה, מכסף טהור, הינה ראשונה בסדרה "חכמי ישראל". על המדליה מופיע דיוקן פניו של הרבי מליובאוויטש, והיא נמכרת במחיר 435 ש"ח.

על המדליה נכתב בעלון הרשמי המצורף למדליה:

"רבי מנחם מ. שניאורסאהן, הידוע כרבי מליובאביץ', הוא אחד המנהיגים החשובים ביותר של הזמנים המודרניים. לכאורה, הוא רבם של חסידי חב"ד (חכמה, בינה, דעת) אבל השפעתו חרגה הרבה מעבר לגבולות תנועה זו.

"כבר בצעירותו התגלה הרבי כ'ילד פלא' והשקיע את כל מרצו בלימוד תורה. בבגרותו רכש השכלה גבוהה באוניברסיטת ברלין ובסורבון שבפריס.

"בשנת 1941 הצליח להימלט מאימת השואה והגיע עם רעייתו לארה"ב. מייד החל בפעילותו המאומצת לשיקום ולהקמת ארגונים ומוסדות חינוך יהודיים שורשיים בארה"ב וברחבי העולם כולו. כמו כן, עסק בהעמקת התודעה היהודית באמצעות 'מבצעים' מיוחדים ברחבי תבל – החל במבצע 'תפילין', דרך מבצע 'אהבת ישראל' וכלה במבצע 'משיח'. פעלו החינוכי האוניברסאלי זכה להערכה כללית, עד כדי כך שנשיא ארה"ב קבע בחוק את יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך הלאומי'.

"בצד הפנים של המדליה דיוקנו של הרבי. צד הגב, המשותף לכל מדליות הסדרה החדשה, מבטא את החכמה והקדושה הגלומה בספרים היהודים, בהם הוגים חכמי ישראל בכל הדורות".

המדליות הבאות בסדרה: הרמב"ם והחפץ חיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד