ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איפה יוסלה? בסרט

מפיק אמריקני ישתף פעולה עם במאים ישראליים ויפיק סרט לפי סיפורו של יוסל'ה שוחמכר. הסרט יתמקד במעורבות המוסד הישראלי בפרשת החטיפה וישאל שאלות עמוקות על החברה הישראלית המקוטבת

יוסל'ה שוחמכר בדרכו ארצה
יוסל'ה שוחמכר בדרכו ארצה

הבמאים ארז תדמור וגיא נתיב עומדים לכתוב סרט על מעורבות המוסד הישראלי בפרשת חטיפת הילד יוסל'ה שוחמכר בשנות ה-60. מפיק הסרטים האמריקני, אלן גולדמן, העומד להפיק את הסרט סיפר כי הסרט לא יתמקד בנבכי ארגון המודיעין הישראלי, אלא יעסוק במדינת ישראל ובאווירה שהתקיימה בה באותם ימים, וישאל שאלות עמוקות על הממשל והחברה המקוטבת שבה אירעה הפרשה.

פרשת חטיפתו של הילד יוסל'ה שוחמכר הסעירה את המדינה בראשית שנות ה-60. שוחמכר, שעלה לארץ עם הוריו אידה ואלתר מרוסיה, נמסר עם אחותו למשמורת אצל סבו החרדי, ר' נחמן שטרקס, חסיד חב"ד שהתגורר במאה שערים. ב-1959, לאחר שהוריו התאקלמו בארץ, הם ביקשו מהסב להחזיר את הילדים. הסב סירב והודיע להורים שלא ירשה לקלקל את חינוך הילד.

בפברואר 1962 הורה בית המשפט לסב לגלות היכן מוחזק הילד, אך זה, גם אחרי שנכלא, סירב לגלות דבר. בעקבות העלמותו של הילד, הטיל ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, על המוסד לגלות מה עלה בגורלו של יוסל'ה.

בהמשך נודע כי הילד הוסתר אצל זוג חרדים תושבי המושב קוממיות, ולאחר מכן הוברח מהארץ, מחופש לילדה. במסגרת מבצע המוסד לאיתורו, נשלחו סוכני מוסד לחפשו ברחבי אירופה והצליחו לאתר וללכוד את הגיורת רות בן דוד, שהיתה מעורבת בחטיפתו. בתום חקירה ממושכת היא סיפרה על מקום הימצאו וצוות של הבולשת הפדרלית האמריקנית נשלח לשכונת וליאמסבורג, שם הוא אותר אצל משפחה מחסידי סאטמר. הוא הושב להוריו.

כיום יוסלה הוא איש מבוגר, שאינו שומר מצוות. בשנים האחרונות העניק מספר ראיונות לעיתונות החרדית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד