י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הסוף לכאבי הגב

במסגרת טיפול חדש בכאבי הגב, ניתן להזריק חומרים לשיכוך כאבים בהנחיית מכשיר הדמייה. הטיפול מתאים למגוון רחב של בעיות כמו פריצת דיסק, שחיקת סחוס, הצרות התעלה, וכאבי גב

מכשיר ההדמיה בבית החולים מעיני הישועה
מכשיר ההדמיה בבית החולים מעיני הישועה

"על פי התפיסה הטיפולית, שהוכחה במחקרים, כאב בעמוד השדרה ובמפרקים לא נובע ממצב של פריצת דיסק, אלא מהתפתחות תגובה דלקתית למצב זה. הדמיה של C.T או MRI, שמציגה חתכים לאורך עמוד השדרה או הצוואר, מאפשרת לאבחן במדויק את מקור הכאב, ולהזריק את משכך הכאבים ישירות למקור הכאב בלי הצורך בניתוח על כל המשמעויות הכרוכות בכך – כך אמר הד"ר סטפן בן שושן עם פתיחת היחידה לרדיולוגיה פולשנית וטיפולית בעמוד השדרה ומפרקים במרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בבני ברק.

ד"ר בן שושן שעומד בראש היחידה החדשה, בוגר אוניברסיטת פאריז, התמחה ברדיולוגיה כללית, ולאחר מכן ברדיולוגיה של השלד והשרירים וכן ברדיולוגיה פולשנית וטיפולית של עמוד השדרה והמפרקים. לד"ר בן שושן ניסיון של מאות פעולות לטיפול בכאב בהנחיית CT ושיקוף רנטגן.

הטיפול החדש שיינתן מעתה ב'מעיני הישועה' מאפשר להקל על הסובלים מכאבים במפרקים ובעמוד השדרה, על ידי הזרקת חומרים לשיכוך כאבים בהנחיית מכשיר הדמיה והוא מתאים למגוון רחב של בעיות כמו פריצת דיסק, שחיקת סחוס, הצרות התעלה, כאבי גב, כאבים אונקולוגיים לחולי סרטן ועוד.

לדברי ד"ר בן שושן, "חומר אנטי-דלקתי מוזרק למקום הכאב, ומשפיע בתוך יומיים עד שבועיים". השירות החדש מיועד לסובלים מכאבי גב וכאבים במפרקים, שלא נמצא להם פתרון בתרופות לשיכוך כאבים, בכירופרקטיקה או בהזרקות, והם לא מעוניינים בניתוח עקב תהליך ההחלמה הארוך, האשפוז והסיכונים הכרוכים בניתוח, או שאינם יכולים לעבור ניתוח בשל מחלות רקע כגון מחלות לב, נשימה, שימוש במדללי דם או מיקום הכאב באזורים בעיתיים לביצוע ניתוח, כמו עמוד שדרה צווארי או בשל הקרבה לכלי הדם של המוח. לדבריו "שיטה זו נבדלת מקודמותיה, מבחינת רמת הדיוק שהיא מבטיחה, ולרוב מספיקה הזרקה אחת על-מנת להקל באופן משמעותי על תחושת הכאב. הטיפול נמשך כ-20 דקות והוא מתבצע בהרדמה מקומית. לאחר הפעולה, המטופל נשאר להשגחה לחצי שעה, במהלכה נבדקים ערכי לחץ דם ודופק, והוא משתחרר לביתו ללא תופעות לוואי, עם הוראות מנוחה ליומיים. ב-70% מהמקרים בכאב על רקע פריצת דיסק, המטופל לא ירגיש יותר כאב, וב-30% הנותרים יזדקק להזרקה אחת או שתיים נוספות".

"ההזרקה, המתבצעת לאחר קורלציה בין תלונות החולה לבין ממצאי ה-CT, מבטיחה דיוק מרבי בזמן ההזרקה לאזור הנגע ומאפשרת פגיעה ישירה בו. חומר ההרדמה המוזרק משכך מיידית את הכאב, והשפעת הסטרואידים ניכרת כעבור 24 שעות ועד לתקופה של שבועיים" – אומר ד"ר בן שושן. השירות ביחידה החדשה מציע פתרון לא-ניתוחי לאנשים הסובלים מספיינל סטנוניס - היצרות של תעלת עמוד השדרה הגבי או הצווארי. היצרות זו, הנפוצה בקרב בני 60 ומעלה, מתבטאת בכאבים הקורנים לרגליים או לידיים ומקשים על התפקוד.

המנהל הרפואי של 'מעיני הישועה', הפרופ' מוטי רביד אמר כי עם הקמת היחידה לרדיולוגיה פולשנית משלים המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' את הקמתם של 18 יחידות, מרפאות חוץ ומכונים חדשים בהתאם לתוכנית העבודה שנקבעה עד לחג הפסח הבעל"ט. המדובר בהקמת מרפאות החוץ; קרדיולוגיה. קרדיולוגיה ילדים. אורטופדיה לילדים. אורטופדית הברך. נשים. בנין המשפחה – פריון. כירורגית. ראומטולוגיה. אף אוזן גרון וכאב. והמכונים; לרפואה גרעינית. גסטרואנטרולוגיה. נוירולוגיה. דימות (ct ורנטגן) וממוגרפיה. וביחידות; לאורטופדיה ואורוגינקולוגיה.

המנהל האדמיניסטרטיבי של 'מעיני הישועה', מר נדב חן אמר כי הקמת 18 המרפאות המכונים והיחידות הם חלק מתנופת הפיתוח והבניה שעובר המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' ובמסגרת התמקצעות השרות המירפאתי והאישפוזי. "במסגרת זו עברו מרבית המחלקות הקיימות שדרוג. מחלקות האשפוז, חדרי הניתוח, המיון, חדרי ההמתנה והכניסה שופצו והורחבו וגולת הכותרת ; בנייתם של עוד חדרי לידה וקדם לידה כאשר כיום קיימים במרכז הרפואי 11 חדרי לידה ו 7 חדרי קדם לידה חדישים ובהם ציוד מתקדם לרווחת היולדת ובני משפחתה". מר חן הוסיף כי "בין המחלקות שהורחבו ושופצו; מחלקת נשים. המחלקה הפנימית בה נבנה אולם טיפול מוגבר. חדרי הלידה. הכניסה למרכז הרפואי הורחבה, הוקם לובי חדש בו פינות המתנה חדשות, חדר קבלה חדש ובנית כניסה נפרדת למיון. נרכש ציוד רפואי מתקדם. נוסף כוח אדם מקצועי. בחודשים האחרונים נערכו עבודות פיתוח כחלק מהכנת התשתית למגדל האשפוז החדש. ובאחרונה השלמנו, כאמור, את הקמתן של 18 המרפאות, היחידות והמכונים החדשים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד