י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ב'איחוד הצלה' לא שמעו על שחיקה

למרות הפעילות הקשה בהצלת חיים, האמורה מטבע הדברים להביא לשחיקה ולנשירה מהארגון, מצינים ב'איחוד הצלה' כי אחוז הנשירה מהארגון עומד על 0%. איך זה קורה? "הסיפוק הוא אדיר"

ב'איחוד הצלה' לא שמעו על שחיקה

ההתנדבות הפעילה בתחום הצלת חיים כידוע, אינה קלה כלל, אך מצד שני היא מספקת מאד. ההתנדבות בתחום הצלת חיי אדם דורשת מהמתנדב ומבני משפחתו הקרבה מלאה, ימים ולילות. כך, בשעות לא שעות יכול החובש להיות בביתו או בחופשה ולפתע יוזנק לקריאת חירום. החובש ייאלץ לעזוב את כל עיסוקיו האישיים, ולרוץ מיד ולסייע למי שזקוק לעזרה רפואית מיידית.

כטבעם של המתנדבים הרבים הפועלים בארגוני החסד והרווחה השונים, העמלים לפרנסתם ומקיימים חיי משפחה, רבים מהם נאלצים לנשור לאחר זמן מה מפעילותם התנדבותית, הן מעומס עבודה, משחיקה, ובשל התחייבויות שונות בחייהם.

מנתונים שיוצאים ממשרדי "איחוד הצלה" עולה כי אחוז הנשירה של המתנדבים משורות הארגון עומד על פחות מאחוז אחד. גם אלו שפרשו, עשו זאת בעקבות נסיבות אחרות ולא בשל שחיקה, אלא ממעבר לאזור מגורים אחר וכדו'. הנתון הזה מצביע על כך כי למרות שההתנדבות ב"איחוד הצלה" דורשת מהמתנדב הרבה יותר מאשר התנדבות בכל ארגון אחר, הסיפוק מחפה על כך.

"לא ניתן להגדיר את הסיפוק העז שיש בהצלת נפשות" אומר אלי פולק מהנהלת "איחוד הצלה" האחראי על שימור המתנדבים בארגון, "זהו סיפוק שנשאר בך לעולם, גם אם עבר זמן רב מאז ההחייאה המוצלחת שביצעת, תמיד האירוע הזה ייחקק בליבך".

כך שהסיפוק יחד עם תחושת המחויבות הקיימת אצל החובשים לפעול להצלת חיים בשל מקצועיותם והכשרתם לעסוק בנושא הכה חשוב, גורמת לארגון רק להתפתח ולהתרחב, וזאת במקום להתמודד עם עזיבתם של אי אלו מתנדבים מהארגון. בנוסף, הנהלת הארגון עמלה בכל העת על הגברת המוטיבציה של המתנדבים בערבי גיבוש וכו', צעד שמגבש את כלל המתנדבים.

"אין ספק שהנתון הזה מצביע על אחריותם האישית, ועל האופי האחראי של המתנדבים ושל משפחתם הממשיכים בהתנדבות למרות הכול. המלאכה היא לא קלה, המראות לפעמים מחרידים וקשים, אבל אין ספק שהציבור זקוק לנו. מסתבר שאף חובש לא מסוגל להפסיק את פעילותו כשהוא יודע שהוא יכול להציל עוד חיי אדם, עוד תינוק או עוד אדם מבוגר שנמצא בסכנת חיים ממשית". אומר פולק, "המתנדבים האלו הם ברכה לארגוננו כמובן, אך בעיקר לכלל האזרחים בישראל שזכו לכך שהחובשים חשים את הערבות ההדדית של עם ישראל, יותר מכל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד