ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בית המשפט ביטל את המונופול של מד"א

ועדת המכרזים החליטה: חברת 'נטלי' תגיש עזרה ראשונה לתלמידי בתי הספר. מד"א הגיש עתירה דחופה בכדי לבטל את תוצאות המכרז. אלא שגם בית המשפט העליון דחה את הבקשה

בית המשפט ביטל את המונופול של מד"א

בית המשפט ביטל את המונופול של מד"א: חברת 'נטלי', תגיש עזרה ראשונה לתלמידי בתי הספר.

לפני מספר חודשים הוציא משרד החינוך מכרז חדש למתן שירותי עזרה ראשונה עבור תלמידי בתי הספר, שירות שניתן עד היום על-ידי מד"א.

בתום המכרז החליטה ועדת המכרזים, כי חברת 'נטלי' היא הזוכה במכרז, וכי יש לה את הניסיון, היכולת, והפריסה הנדרשים למתן שירותי עזרה ראשונה.

עקב כך פנה מד"א לעו"ד אבי וינרוט, בבקשה שיגיש עתירה דחופה לבית המשפט, בכדי לבטל את תוצאות המכרז, ולקבוע כי מד"א היא הזוכה במכרז.

בעתירה טען העותר, כי לחברת נטלי אין את הנסיון, הניהול, וכח האדם הדרוש לביצוע המכרז.

מנגד, משרד החינוך וחברת נטלי טענו, כי לחברת נטלי יש פריסה גאוגרפית ראויה, וכן את הניסיון הדרוש להפעלת מוקד עזרה ראשונה, לרבות חובשים מקצועיים ומוסמכים.

השופט דוד חשין קיבל את טענותיו של נציג הפרקליטות, עו"ד מוחמד חאג' יחיא, וקבע, כי הזוכה במכרז לאספקת שירותי עזרה ראשונה לתלמידי מערכת החינוך היא חברת 'נטלי'.

כמו כן חייב השופט את מד"א בתשלום של 35,000 שקלים להוצאות המשפט.

העותרים, שלא ויתרו, פנו בו-ביום בבקשה דחופה לבית המשפט העליון, במטרה לבטל את רוע הגזירה, אך השופטת נאור דחתה את בקשתם, וקבעה כי המכרז יצא לדרך מיידית, על ידי הזוכה - חברת 'נטלי'.

גורמים בענף הרפואה, מציינים כי פסיקה זו, היא למעשה תחילת ביטול המונופול של מד"א אשר שלטה שלטון ללא מיצרים בתחום הרפואה הדחופה.


http://elyon1.court.gov.il/files/09/450/024/c01/09024450.c01.htm

קישורים:
פסק הדין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד