י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פסח כשר, שמח ובטוח

חג הפסח מתקרב ועמו ההכנות שעיקרן נעשה בשטח המטבח תוך כדי התעסקות באש גלויה ומים רותחים. 'בחדרי חרדים' מגיש לכם את המדריך המלא, כללי עשה ולא תעשה, בכדי שנעבור את ההכנות בשלום

פסח כשר, שמח ובטוח
מנח זרקא

חג הפסח מתקרב ועמו ההכנות שעיקרן נעשה בשטח המטבח תוך כדי התעסקות באש גלויה ומים רותחים. מאחר ובתקופה זו הילדים בחופשה מהלימודים קיימת עליה חדה במספר הילדים המגיעים לחדר המיון עקב כוויות, הרעלות, נפילות ועוד.

ד"ר יעקב שכטר, מנהל מחלקת ילדים ומומחה לריאות בבית חולים לנידאו ובמרפאת קרית צאנז של הכללית, ממליץ על כללי זהירות לתקופה זו:

1בישול ואי סדר מזמינים צרות. הקפידו על הכללים הבאים למניעת כוויות מתבשילים או ממשקאות חמים.

אל תחזיקו את התינוק בזרועותיכם בזמן שאתם מכינים תבשיל או שותים משקה חם. תינוק עלול להזיז את גפיו באופן בלתי צפוי, לשפוך את הנוזל החם על גופו ולהיכוות.

בזמן הבישול רצוי להשתמש במבערים האחוריים של מתקן הבישול. בכל מצב יש לדאוג לכך שידיות הסיר יופנו פנימה.

אין לשים תבשילים או משקאות חמים בקצה השיש, בקצה השולחן או על הרצפה. ילדים רבים נפגעים מנפילה לסירי בישול ודוודים שהונחו על הארץ.

יש להרחיק גפרורים ומצתים מהישג ידם של ילדים.

הרחיקו את ילדיכם ממקום ביצוע הגעלת כלים!
דאגו תמיד לרוקן את המים מהמיכלים לאחר השימוש. הגעלת כלים נעשית בחום של 100 מעלות צלסיוס, כוויות קשות מדרגות שנייה ושלישית עלולות להיגרם לילדים קטנים תוך פחות מחמש שניות של מגע עם נוזל בחום זה.

כשאתם משתמשים במסיר שומנים קר, הקפידו להשתמש בכפפות. בתום השימוש הקפידו לסגור היטב את מסירי השומנים ולהרחיקם מהישג ידם של ילדים. חלק גדול ממסירי השומנים הקרים מכילים חומרים קורסיביים העלולים לגרום לפגיעה במיוחד בעיניים.

חשוב לשים לב לעובדה שישנה עליה קבועה בתאונות הבית בזמן חופשת הפסח. לכן יש להקפיד על השגחה מתאימה לילדים ולמנוע אפשרות של נפילה דרך חלונות הבית או מרפסות ו/או דרך דלת הבית שנשארה פתוחה ללא השגחה. יש להקפיד על האמור כדי למנוע את התופעות המצערות מידי שנה בשכיחות גבוהה ביותר לקראת חג הפסח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד