י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יש כסף: 62 מיליון ש"ח הועברו לישיבות

עשרות אלפי אברכים לא קיבלו משכורות החודש, עקב אי העברת התקציב לחשבונות הבנק של ראשי הכוללים. איך הצליח סגן שר האוצר יצחק כהן לדאוג להעברת הסכום המלא בימי טרום תקציב?

בדרך ללימודים. צילום: מנח זרקא
בדרך ללימודים. צילום: מנח זרקא


רווחה זוטא מגיעה היום לאברכי הכוללים. לאחר שמשכורות רבות מעוכבות על-ידי ראשי הכוללים, עקב המשבר הכלכלי העולמי שגורר להיעדר תרומות, ואי העברת התקציבים על-ידי משרדי הממשלה, היום הוא יום בשורה לאברכים.

כידוע, עקב אי אישור תקציב המדינה, התקציב שמועבר למוסדות, ובעיקר למוסדות הנחשבים למוסדות תמיכה (אלו שאינם בבסיס התקציב), מבוסס על אחד חלקי 12 מהתקציב הקודם.

בכדי לסבר את האוזן, הסכום אותו נדרש בכדי לחלק את המילגות לאברכים ולהחזקת עולם התורה עומד על 62 מיליון שקל. לאחר חישוב של התקציב הקודם וחלוקתו ל-12, עומד התקציב המועבר לעולם התורה על 25 מיליון בלבד.

המוסדות, שעומדים בפני קטסטרופה תקציבית, שמעו את הגזירה - ונחרדו. "וכסף מנלן", נזכרו ראשי המוסדות החרדים בשאלת הגמרא.

אלא שבעודם כוססים את ציפורניהם בעצבנות - הגיעה הבשורה.

סגן שר האוצר, יצחק כהן, לא שוקט על שמריו. מי שחשב שבא למשרד בחור אנמי, שיסתפק בחיוכים נימוסיים עם נערי האוצר, טעה טעות מרה.

כמי שמכיר את זעקות ראשי הכוללים עוד מימי שבתו על כסא שר הדתות, ראה שהמצב הפעם אינו דומה לזעקות הרגילות. הפעם המצב קריטי. ראשי הכוללים, שעדיין לא עדכנו את ספר הטלפונים, ממשיכים להתקשר בעקשנות ל"שר הדתות יצחק כהן", ולתנות את צרותיהם.

כהן, בלולייניות תקציבית, ומתוקף שבתו ב'שולחן העגול' של מקבלי ההחלטות, הצליח להעביר היום (ב) בשעות הבוקר 62 מיליון ₪, למוסדות התורה. עובר למתן האישור, עבר הכסף לאגף תמיכות, שכבר החל בהעברת הכסף לחשבונות הבנק של המוסדות.

כך קנו הכוללים חודש אחד של שקט.

מה יהיה חודש הבא? ה' יעזור. והחודש הוא הראה שיש לו שליחים טובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד