י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

החייל החרדי שסולק מבית הכנסת - כובד בעלייה

לפני כ-10 ימים הוא סולק בבושת פנים מבית המדרש של חסידות תולדות-אברהם-יצחק בבית-שמש • השבוע שב למקום, התקבל במאור-פנים ואף כובד בעלייה לתורה • בלעדי

חייל חרדי. צילום: ארכיון
חייל חרדי. צילום: ארכיון

הסיפור על החייל החרדי שגורש בבושת פנים מבית המדרש של חסידות תולדות אברהם- יצחק בבית שמש - והתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' - לא הסתיים: השבוע הגיע החייל לבית המדרש, הפעם בלבוש אזרחי, וכובד על-ידי אחד המתפללים בעלייה לתורה.

כזכור, לפני כ-10 ימים הגיע חייל חרדי, בן 27 ואב לשניים, לבית המדרש של חסידות תולדות אברהם יצחק בשכונת 'נחלה ומנוחה´ בבית שמש. בפתח חצר הכניסה דרש ממנו אחד החסידים: "אל תכנס לבית המדרש בלבוש צה"לי". מאוחר יותר, לאחר שבחר להיכנס, ספג מהמתפלל צעקות: "צא טמא, תעזוב מיד!"

החייל נמנע מלעורר מהומה, יצא מהמקום - וחזר לחצר החיצונית, שם המשיך בתפילה לבדו. בחוץ התעורר פולמוס בין אברכים מהחסידות לבין תושבי השכונה, שמחו על סילוקו של החייל.

החייל החרדי גורש מבית הכנסת: "צא טמא"

אתמול (ב') סמוך לשעה 11 בבוקר הגיע החייל להתפלל בשטיבלך הממוקמים בקומה התחתונה באותו בניין. לפי עדות אחד המתפללים שנכח במקום, "המתפללים דיברו איתו בנועם, גם אלו שצעקו עליו. הם גם שוחחו על הסערה שהעימות עורר לאחר פרסום הסיפור".

לדבריו, "אחד מהמתפללים קנה עבורו עלייה לתורה וכיבדו".

לסיום הוא אומר: "זו הוכחה שעצם סילוקו מבית המדרש לא היה עניין אישי".
עלייה לתורה תולדות אברהם יצחק חייל נחלה ומנוחה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד