י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ישראל ולס, שהורשע בהרג בנו, יוצא לחופשי

בתום 4 שנות מאסר, לקראת ראש השנה, ישוחרר ישראל ולס מן הכלא • השב"ס ניכה לו שליש מעונשו בגין התנהגות טובה • בני משפחתו מסרבים לדבר עם התקשורת

ישראל ולס. צילום ארכיון
ישראל ולס. צילום ארכיון



הפרשה המזעזעת שהסעירה את הרחוב החרדי, מגיעה לסיומה: בתום 4 שנות מאסר ישוחרר בשבוע הבא האסיר ישראל ולס, שהורשע בהריגת בנו בן השלושה חודשים ונגזר עליו 6 שנות מאסר.

ועדת השחרורים שליד שב"ס קבעה את שחרורה לאחר שנוכה שליש מעונשו.

בחודש אפריל 2006, טלטל ולס, אז בן 19, את בנו הפעוט, לאחר שזה פרץ בבכי. הוא טלטל את בנו עד שהועף לקיר החדר, נחבט בראשו ואיבד את ההכרה. בחודש נובמבר בשנת 2008 נגזרו על ולס שש שנות מאסר. ערעורו נדחה בבית המשפט.

בחקירתו במשטרה סיפר תחילה כי אשתו לא הייתה בבית ולכן האכיל את התינוק וניסה להרדימו. לטענתו, משזה לא נרדם, הוא נענע אותו וראשו של התינוק נחבט ללא כוונה בקיר. בהמשך חקירתו, הוא שינה את גרסתו וסיפר כי מאז שהתינוק נולד נהג להכותו, לנשוך אותו ולתת לו סטירות ואגרופים.

"יצחק ז"ל לא נפטר אמנם בסמוך לטלטול אלא מספר ימים לאחר מכן, אולם על חומרת הפגיעה בו ניתן ללמוד מהעובדה כי כתוצאה מהמכה הוא איבד את הכרתו ונותר במצב זה עד למותו", כתבה השופטת בן-עמי בפסיקתה".

"מי יידע מה סבל עבר יצחק ז"ל עד לאיבוד הכרתו", כתבה השופטת. "מי יידע הכאב וחוסר האונים, בעודו מטולטל על ידי אביו מולידו, שמונה מכח הטבע והדין להגן עליו לגדלו ולטפחו. מי ידע סבלו של תינוק שכל שאיווה היה להביע מצוקתו ובכיו הביא עליו את מותו".

ולס החל לרצות את עונשו בתחילת חודש ינואר, שנת 2009, אך כבר קודם לכן בילה זמן רב במעצר. כשהגיע לבית הכלא בבאר שבע שם ריצה את עונשו הוא זכה במרוצת השנים לתמיכה רחבה מצד משפחתו וחבריו שהגיעו לבקרו לעיתים תכופות.

בשבוע הבא, לאחר שנוכה שליש מעונשו בגלל התנהגות טובה וכדומה, הוא ישוחרר לחופשי. את ראש השנה הקרוב הוא יזכה להעביר יחד עם בני משפחתו, שבשלב זה מסרבים לדבר עם כלי התקשורת.

משירות בתי הסוהר אישרו את הפרטים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.
ישראל ולס התעללות באר שבע שחרורים תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד