י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ויהי אור

אתם בדרך לרכישת גוף תאורה חדש? - כדאי שתשימו לב לכמה דברים: מתי מתכננים? היכן חשוב למקם? ומה רצוי בפינת האוכל? מעצבת הפנים חני גל מפרטת

ויהי אור


"מנורות נמצאות בתחום הפריטים שיוצרים אווירה בעיצוב הבית", אומרת מעצבת הפנים חני גל. "כאשר באים להאיר חלל, רצוי לנתח מה השימוש שלו, לחשוב מהן הפעילויות המתרחשות בו ואז למצוא דרכים על מנת להעצים אותן הפעילויות בעזרת תאורה.

"הזמן האידיאלי לתכנן תאורה הוא כשמתכננים את הבנייה או השיפוץ. לצורך זה אפשר לשלב מעצב תאורה המתמחה בנושא בתהליך התכנון או לבקש ממעצב פנים לשים דגש מיוחד בנושא התאורה.

"מנורות תלייה מורכבות מגופי תאורה התלויים על חוט חשמל וברוב המקרים הן מפיצות אור באופן שווה לכל הצדדים. אפשר למצוא מנורות תלייה בכל מגוון הנורות והגדלים. גופי תאורה מסוג זה ממקמים בדרך כלל מעל פינת האוכל מאחר והם תלויים, על פי רוב, בגובה ואין במקום זה סכנה לפגיעות.

"במקומות אחרים בבית, כמו בחללים של חדרי מדרגות, בחדר הכניסה או בתוך נישות, גופי תאורה אלו מעולים למיקוד המבט וליצירת עניין וגם כדי ליצור קשר בין התקרה לשאר החלל. מכיוון שמדובר בגופי תאורה הנמצאים בגובה העין, הם מושכים תשומת לב רבה, ולכן רצוי שיהיו מרשימים ואיכותיים. חשוב למקם אותם מעל גובה העיניים כדי למנוע סנוור.

"בפינת האוכל רצוי לקחת את המידה לפי האדם הגבוה ביותר במשפחה ולמקם את החלק התחתון של גוף התאורה בכמה סנטימטרים מעל קדקוד ראשו בזמן הישיבה ליד השולחן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד