י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חביתיות עם כל דבר

חביתיות הן חביבות הקהל בעולם כולו, אך יש תופעה המעכירה את שמחתו של כל שוחר חביתיות באשר הוא: היווצרות גבשושיות על פני הבלילה ובמחבת. העצות של שרית פרי ייחלצו אתכם מן המצר

צילום: www.ifeel.co.il
צילום: www.ifeel.co.il



הדבר הטוב ביותר בחביתיות הוא שיש בהן הרבה הנאה: מהנה להכין אותן, מהנה להפכן באוויר ומהנה לאכול אותן. יש משהו מיוחד במזיגת בלילה לתוך מחבת לוהטת, הטייתה וסיבובה ואז הנפתה גבוה לחלל האוויר כדי להפוך אותה ולחשוף את צידה הפריך.

חביתיות הן חביבות הקהל בעולם כולו החל מן הקרפ סוזט העדין דמוי התחרה ועד לוופלים עמוסי פירורי שוקולד. אלו מחבתות הכי מתאימות לחביתיות? לדברי הקונדיטורית שרית פרי מחבת הקרפים הצרפתית הקלאסית, הפואל, מושלמת למשימה. ניתן להשיגה במגוון גדלים והיא אינה יקרה לא תצטרכו לרחוץ אותה אחרי השימוש: פשוט נגבו במטלית לחה עד שתהיה נקייה. גם מחבתות שאינן נדבקות כמו הטפלון או מוצר שווה ערך נוטות לעבוד היטב בהכנת קרפים, אך אלה אינם משחימים באותה יעילות.

אם רכשתם מחבת חדשה הכינו אותה לשימוש לאחר הכשרתה על ידי חימום שמן צמחי יחד עם מלח גס עד שיעלה עשן, ואז נגבו את המחבת מן השמן.

חביתיות ללא גבשושיות

כל אוהבי החביתיות מכירים את הרגע רווי האכזבה: אחרי שערבבתם, בחשתם, הקצפתם ויצקתם סוף סוף למחבת קבלתם משטח מנוקד בגבשושיות לבנות שאינן אלא ריכוז בלתי מאוזן של קמח.

"כדי להימנע מכך", אומרת פרי, "מקציפים את הנוזלים אל תוך הקמח במקום לבחוש בעזרת כף. פעולה זו מסייעת לבלילה להתערבב היטב ומהר יותר, מבלי ליצור גושים. ניסיון להרחיק גושים בעזרת כף יפיק את הגלוטן מן הקמח ויצור בלילה בלתי גמישה. הכי מומלץ להכין את הבלילה ולהשהותה זמן מה לפני הכנת החביתיות.

"כך הבלילה נעשית קלילה יותר בכך שהעמילן בקמח מתרחב והגלוטן נרגע. כלל ידוע הוא שהחביתית הראשונה – איננה מצליחה. לכן, אין מקום לייאוש! פשוט – השליכו אותה לפח. אם הבלילה סמיכה מדי – הוסיפו לה מעט מים עד שמתקבל המרקם הרצוי.

"היזהרו! קל הרבה יותר לדלל בלילה מאשר לנסות להסמיך אותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד