י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"צומת גולדה מאיר בירושלים – שדה קטל"

כך טענה בכנסת סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי. עמותת אור ירוק: "בכדי להפחית את מספר תאונות הדרכים בצומת המסוכן, על המדינה להשקיע משאבים באכיפה והרתעה. הגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה"

"צומת גולדה מאיר בירושלים – שדה קטל"
חדשות 24


חבר הכנסת נסים זאב ממפלגת ש"ס, הציג בפני סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי שאילתא הנוגעת לצומת גולדה מאיר בירושלים, המכונה לפיו, גם "צומת הדמים". חבר הכנסת פירט, כי לאחרונה אירעו שתי תאונות נוספות בשדרות גולדה מאיר בירושלים וכי רחוב זה, באזור שמשמואל הנביא ועד צומת תמיר, נחשב מועד לתאונות, כנראה בשל נתיב התחבורה הציבורית. לאור מצב מסוכן זה, ביקש חבר הכנסת כמה תאונות אירעו באזור בשש השנים האחרונות והאם בשנתיים האחרונות שופר הצומת, כפי שזכור לו שהובטח בעבר.

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, ענתה לח"כ זאב והסכימה כי אכן הצומת הזה נמצא "כשדה קטל". סגנית השר ציינה, כי בין השנים 2008–2013 אירעו בשדרות גולדה מאיר בירושלים 754 תאונות דרכים, מתוכן שלוש תאונות קטלניות ו-41 תאונות קשות, 197 תאונות קלות ו-512 תאונות ללא נפגעים.

בנוסף, ציינה סגנית השר את הפעולות שנקט משרד התחבורה בכדי להפחית את מספר תאונות הדרכים בציר מסוכן זה: "בשנתיים האחרונות בוצעה פעילות הסברתית, חולקו חומרי הסברה וקוימו הדרכות בנושא במוסדות החינוך באזור. כמו כן נערך כנס מחנכים בנושא תנועת התחבורה בעיר, כי בעצם מה שהופך את האזור לקטלני כל כך זה נתיב תחבורה ציבורית והפגיעה בהולכי הרגל. העירייה אף הציבה שילוט מאיר עיניים במקומות המועדים".

"בנוסף", המשיכה סגנית השר חוטובלי, "תודרכו נהגי התחבורה הציבורית של החברות הפעילות באזור למשנה זהירות, במיוחד בכל הנוגע לחציית הולכי רגל. בתיאום עם משטרת ישראל בוצעה אכיפה משטרתית באזור נגד נהגים והולכי רגל שלא פעלו על-פי החוק. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת בשיתוף נציגי מטה הבטיחות בעיריית ירושלים לבחינת דרכי פעולה נוספות להגברת הבטיחות באזור".

יחד עם זאת, הוסיפה סגנית השר חוטובלי כי "מדובר במוקש שצריך לנטרל אותו, וכנראה פעולות הסברה לא מסייעות. כנראה, צריך גם התערבות תשתיתית, ולא מספיקה הפעילות ההסברתית שבוצעה".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, שדרות גולדה מאיר בירושלים הוא אחד הרחובות אותם סימנה משטרת ישראל כרחוב אדום, אחד מ- 200 כאלו שסומנו בכ- 40 ערים ברחבי הארץ. רחובות אלו, על פי משטרת ישראל, מהווים מוקדי תאונות דרכים ונרשמו תאונות חמורות רבות יחסית, ומספר גבוה של עבירות כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.

על פי עמותת אור ירוק, אחת הדרכים להפחתת מספר התאונות ברחוב מסוכן זה היא להוסיף ניידות לפרויקט מתנדבים בתנועה, אשר בעקבות קיצוץ מאסיבי איבד עשרות ניידות בשנה האחרונה.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים והמדינה לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים. בכדי להפחית את מספר תאונות הדרכים בצומת המסוכן, על המדינה להשקיע משאבים באכיפה והרתעה. הגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. בנוסף, בצמתים ורחובות אדומים יש לשפר את התשתיות ולוודא כי הכביש בטוח עבור משתמשי הדרך".
אור ירוק גולדה מאיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד