י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לא מפסיד בכבוד? אלי כהן מדבר על חלוקת העיר

בית שמש לא נרגעת: בפוסט שמפרסם המתמודד המפסיד, הוא אומר - "אם ראש העיר לא ינהג בשוויון, נפעל להפריד את העיר"

מושיט יד? אלי כהן ביום הבחירות, צילום: פלאש90
מושיט יד? אלי כהן ביום הבחירות, צילום: פלאש90

אלי כהן מגיב ליוזמה לחלוקת העיר בית בית שמש . בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק "אלי כהן לראשות העיר", כתב כהן כי למרות הרצון מצד הצעירים לפעול למען החלוקה הוא מתנגד לכך רעיונית ואידיאולוגית. עם זאת, למרות התנגדותו, תולה אלי כהן את דבריו בהתנהגותו של ראש העיר וביחסו אל האוכלוסייה החילונית.

את ההודעה פותח אלי כהן בהתייחסות לתחושות הקשות בעקבות ההפסד הצורב. לאחר מכן הוא מפרט את הברירות העומדות בפניהם.

"הימים חולפים להם" כותב כהן "ועדיין אני רואה את העצב בעניים ואת הרצון לתקווה חדשה. אני שומע ורואה את קולות הזעקה של מיטיב בנינו וחברינו הבוקעים מן הלב והנשמה מתוך דאגה לעתיד העיר. ללא ספק, קולות השבר הללו נופלים על אוזן קשבה ועם נפש מזדהה. הבחירות מאחורינו, בפנינו שתי ברירות האחת להתחשבן אישית עם כול מי שהיה בצד האחר, או לרתום את כל האנרגיה החיובית והיפה שיצרנו למען העיר שאותה כולנו אוהבים ורואים בה את ביתנו".

כהן חוזר ומפרט את השיקולים שעמדו מאחורי ההחלטה ללכת לבחירות חוזרות למרות נצחונו של משה אבוטבול כבר בסיבוב הראשון.

"כפי שכבר אמרתי בעבר, אני מכבד את הכרעת התושבים ומכבד את בחירתו של ראש העיר. בשם שלטון החוק והדמוקרטיה, הלכנו למאבק לכאורה חסר סיכוי לבחירות חוזרות, ומשהתקיימו עלינו לכבד את העקרונות שכיבדו אותנו".

לאחר מכן מפרט כהן את עמדתו בנוגע לחלוקת העיר: "אנו עדים לרצון של התושבים ובעיקר של הצעירים לחלוקת העיר, חשוב לי להדגיש כמי שדגל בבניית מודל של חיים משותפים עד לפני עשרה ימים, וכמי שנלחם למען קיום הליך דמוקרטי נקי וישר, אני רואה חשיבות רבה לתת הזדמנות לקיום חברה שכזו".

"רעיונית ואידאולוגית, אינני בעד חלוקת העיר בשל חילוקי דעות או תפיסת עולם שונות. הרי אין לכך סוף, פעם ניפרד מהחרדים, אחר כך ספרדים מאשכנזים ואחר כך עולים מוותיקים וכך הלאה, מי שם את הגבול? האם חוסר היכולת העכשווי, לכאורה, לגור בכפיפה אחת מחייבת חלוקת העיר? האם לא נמצא פתרון טוב ונכון בירושלים כאשר גם חרדים בחרו בראש עיר טוב שאינו חרדי? חשוב גם לזכור כי העיר הוותיקה בחלקה גם בחרה בראש עיר חרדי, אמנם משיקולים זרים ואישיים אבל זאת העובדה".

"יחד עם זאת, עמדתי זו תלויה בהתנהגות ובהתנהלות של ראש העיר ושלטונו כלפי העיר כולה. כן, 49% מתושבי העיר רצו עיר ציונית רב תרבותית ולא עיר חרדית, כמו זו שרוצה ראש העיר הנוכחי. המפתח לאחדות, לכבוד ההדדי ולחיים משותפים היום ומחר נמצא אצלו".

"אנו חברי התשיעייה החלטנו כי אנו פועלים כגוש אחד בכול הנושאים המוניציפליים, וכי רק בטחון אמתי של כולנו כי המשאבים מוקצים שוויונית, שכול תושב ירגיש בבית, הלכה למעשה יבטיחו עיר מאוחדת. אם אכן כך יהיה, אעשה הכול למען נחיה כאן בשלום וכבוד הדדי, מקווה כי לא יהיה צורך לחשוב ולפעול אחרת".
אלי כהן בית שמש אבוטבול חלוקת העיר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד