י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חקירה ביום כיפור? אינה קבילה בבית המשפט

שופט בית המשט השלום קבע כי חקירת משטרה שנערכה ביום הכיפורים אינה חוקתית ולפיכך אינה קבילה בבית המשפט

צילום ארכיון
צילום ארכיון

קביעה מעניינת מבית מדרשו של שופט בית משפט השלום בירושלים, השופט הדתי אלכסנדר רון: חקירה שנעשתה בעיצומה של יום הכיפורים על ידי המשטרה, עשויה להיות בלתי קבילה.

השופט רון קבע בעת שנדרש לתנאי מעצרם של שני צעירים דתיים לאומיים, בגיר וקטין, שנכנסו לשטח שהוצא עליו 'צו תיחום' ברמת מגרון, כי חקירה שנעשתה בניגוד לאופייה היהודי של המדינה, נגועה בחוסר חוקתיות.

במהלך הדיון בבית המשפט, התעוררה השאלה, האם השניים היו מודעים לצו שהוצא על השטח האמור. התביעה טענה, כי הנאשמים אינם יכולים לטעון כי לא ידעו על הצו, שכן הוזהרו על כך בדקדקנות במהלך החקירות שנערכו להם, עוד טרם הפרו את הצו ונכנסו לשטח האסור. אולם, עורך דינם, איתמר בן גביר, הפנה את תשומת ליבו של השופט, כי החקירה המדוברת התנהלה ביום כיפור.

השופט רון, קבע, כי סיכויי ההרשעה של הקטין לפחות, נמוכים משום שבית המשפט עשוי לקבל את טענת ההגנה, כי מחמת הצום, התקשה הקטין להתרכז ולזכור את האזהרה שנמסרה לו במסגרת החקירה- כטענת התביעה.

השופט הוסיף, כי עצם החקירה ביום כזה, של עבירה קלה, עומדת בניגוד לחוק יסוד האדם וחירותו, שמדגיש את אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. לפיכך, התביעה לא יכולה להשתמש בחקירה זו כהוכחה לכך, שהקטין ידע על צו התיחום, שכן הידיעה נמסרה לו בעיצומו של צום. השופט ביטל את כל התנאים המגבילים שהוטלו בינתיים, על הקטין. לגבי הבגיר, לא התייחס השופט.
רמת מגרון יום הכיפורים איתמר בן גביר אלכסנדר רון צו תיחום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד