י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צפו: הגראי"ל והאדמו"ר מויז'ניץ על במה אחת

בבני ברק נערך הערב כנס המוני למחנכים ומנהלי מוסדות חינוך בהשתתפות גדולי ישראל • האדמו"ר מויז'ניץ פתח את הכנס בהוראות למחנכים: "ללמוד ספרי מוסר ולא לגדל בלורית חלילה" • הגראי"ל שטיינמן ביקש: "אל תצעקו על תלמידיכם" • הכנס נערך בצל ביקורת קשה על 'הדרת ספרדים' מהכנס והיעדרות מופגנת של רבנים ספרדיים • צפו בגלריה

הגראי"ל והאדמו"ר מויזניץ. צילום: משה גולדשטיין
הגראי"ל והאדמו"ר מויזניץ. צילום: משה גולדשטיין

כנס 'מעמד החינוך הגדול' נערך הערב (רביעי), במימון עיריית בני ברק ובהשתתפות הגראי"ל שטיינמן, האדמו"ר מויזניץ, ועוד גדולי ישראל רמי"ם ומחנכים.

כנס המוגדר על ידי עיריית בני ברק כ"מעמד היסטורי ומיוחד לכלל העוסקים במלאכת החינוך", נערך הערב באולמי 'ארמונות חן' בעיר.

הכנס התחיל בשעה 20:00 בתפילת ערבית, שלאחריה נשא דברים הגאון רבי אשר בן נאים משגיח ישיבת 'ברכת אפרים', מיד לאחר מכן נשאו דברים הגראי"ל שטיינמן האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מביאלא והגר"ד כהן ראש ישיבת חברון, הגר"א פילץ נעדר מהכינוס ובמקום נאומו הוקרא מכתבו.

האדמו"ר מויז'ניץ עמד בדבריו על מהות תפקידו של מחנך וקבע: "עיקר עבודת החינוך היא באמצעות דוגמא אישית. מחנך צריך ללמוד ספרי מוסר דרך קבע". עוד הוסיף: "מחנך צריך ללכת למקווה בכל יום וחלילה שלא תהיה בלורית בראשו.

לאחר מכן נשא דברים הגראי"ל שטיינמן שפתח ואמר: "על אברהם אבינו נאמר 'כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו', בכל הדורות היה עיקר חינוך ואם לא היה חינוך - אפילו היה טוב לא נשאר מהם דבר".

כאן פנה הגראי"ל למחנכים וקרא להינע מלזרוק מרה בתלמידים, ולהתייחס אל התלמידים ברכות. "לא כתוב שצעק על התלמיד רק כתוב 'כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו' כי אם הרבי מבייש את תלמידו, התלמיד אינו יכול להתקדם, והדבר אינו מביא תועלת"

לסיום בירך: "שיזכו כל התלמידים להיות אוהבי ה', ונזכה לגאולה האמיתית".

כפי שפורסם גם ב'בחדרי חרדים', בכירי העירייה ביקרו במעונם של הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מביאלה והגרי"ג אדלשטיין.

העירייה הודיעה גם על הקמת מערך מפגשי הדרכה וייעוץ למחנכים, בסבסוד עירוני מיוחד של עיריית בני ברק והתכנית "360" לילדים ולנוער. במטרה לאפשר לכלל העוסקים במלאכת החינוך להצטרפות לתכניות ולקנות כלים ודרכים חינוכיות כקריאת מרנן ורבנן.

הכנס נערך בצל ביקורת קשה על כך שהעירייה לא טרחה להזמין לכינוס רבנים ספרדיים, ובכיריה לא טרחו לבקר אצל שום רב ספרדי ולהזמינו ל"כנס החינוך הגדול".

גורם בכיר בתנועת ש"ס המקומית הביע ביקורת חריפה על העירייה והעומד בראשה: "כנראה בעירייה סוברים שחינוך זה לאשכנזים בלבד. אחרת קשה לי להבין איך הולכים בכירי העירייה להזמין עשרות רבנים, מאות מנהלי מוסדות ואישי ציבור, ואף אחד לא שם לב להזמין את הרבנים של הציבור הספרדי?"

אותו גורם הוסיף כי "הדבר שיותר מפליא הוא שראש העיר יחד עם סגניו הלכו להזמין את הרבנים, הצטלמו, אבל לא טרחו להזמין את הסגן הספרדי מטעם ש"ס אליהו דדון, שלא במקרה הוא מחזיק תיק החינוך בעיר, והנושא בתחום אחריותו הישירה".

דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים מסר: "האירוע המדובר אורגן על ידי מספר מנהלי מוסדות חינוך בעיר שהתאגדו ופנו לעירייה בכדי לקבל תקציב עבור האירוע. העירייה ניאותה לתקצב את האירוע לרווחת תושבי העיר - אך לא הייתה שותפה בפן התורני של תכנונו".

צילום: משה גולדשטיין










































חינוך הגראיל אדמור מויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד